3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy 30 000 fős mintán végzett kutatás alapján kiderül, hogy egyre gyakrabban mennek a férfiak gyesre, és többet segítenek a háztartás vezetésében, mint ezelőtt bármikor. A németországi adatok azt is kimutatták, hogy a férfiak többet költenek online vásárlásra, mint a nők.

Apáinknak és nagyapáinknak egyszerűen teltek a hétköznapjaik, ők keresték a pénzt, a nők pedig vezették a háztartást, tehát a szerepek egyértelműek voltak. Manapság ez megváltozott: a klasszikus családban betöltött férfi szerep nagy változáson ment keresztül az évtizedek alatt. A férfiak jobban kiveszik a részüket a házimunkában, mint ezelőtt bármikor. A német háztartások egyharmadában ugyanannyit takarítanak a nők és a férfiak. A Bild am Sonntagban közölt vizsgálatból az is kiderül, hogy a férfiak 43 százaléka legalább annyi privát esemény szervezésében vesz részt, mint a nők, ez lehet egy családi találkozó lebonyolítása, vagy akár annak a megszervezése, hogy ki hozza el a gyereket az óvodából. 

A háztartásban tapasztalt változások mellett a szülői szabadság kérdésében is kezd felborulni a klasszikus modell
60 évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy az apa tolja a babakocsit a játszótérre. Ma viszont a németek 80 százaléka úgy gondolja, hogy az apáknak annyi időt kell tölteni a gyerekkel, amennyit csak tudnak. Az adatok szerint minden harmadik apa gyesre megy (bár ez csak két hónapig tart). A gyesre menő férfiak száma elsősorban a 2007-es szülői támogatás bevezetésével kezdett el növekedni, 2006-ban 3 százalék volt, 2008-ra viszont már 21 százalékra nőtt. 
 
 
 
A divat is teljes átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben
„Az 50-es és 60-as években a férfiak egyenöltözéket viseltek.” –mondta Gerd Müller Thomkins a Német Divat-Intézet (Deutsche Mode-Institute) igazgatója. „A háború utáni időkben egységes volt a megjelenés. Akkoriban a férfiaknak egy öltönyük volt a szekrényükben, vettek hozzá egy nyakkendőt, fehér vagy kék inget, kabátot és kalapot.” 

A változás a 60-as és 70-es években következett be, egyre többféle stílus kezdett kialakulni. Ma pedig már bármit hordhatnak, és ezt jó szívvel meg is teszik. A férfiak 161-167 euróval költenek többet online vásárlásra, mint a nők. A férfiak célirányosabb vásárlók és kevésbé vannak spontán vásárlásaik, ezért nem meglepő, hogy a netes vásárlást preferálják. Az online vásárlás terén több szembetűnő különbség is megfigyelhető a két nem között. Míg a férfiak többet költenek, és általában maguknak vásárolnak webáruházakban, a nők 10 százalékkal többet vásárolnak a neten és hajlamosabbak másnak vásárolni szívességből. 

A férfiak inkább élményekre, így például utazásra, szórakozásra vagy technológiai eszközökre költik a legtöbb pénzt. 
 
Halmos Attila 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!