3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Balaton mint márka megjelentetése a turisztikai piacon az üdülőrégió szereplőinek magasan szervezett együttműködésével - egyebek közt ezekért a célokért tett fontos lépéseket a 2005-ben indult, és ez év végével záruló, 172 millió forintos költségvetésű Balaton Partnerségi Program - derült ki a projektmenedzser Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kht. (BIFÜ) által szervezett zárókonferencián csütörtökön, Siófokon.


Molnár Gábor, a BIFÜ igazgatója elmondta, a NFT I. (Első Nemzeti Fejlesztési Terv) által kiemelten finanszírozott program egyik legeredményesebb része a Nyugat-Európában már sikeresen működő úgynevezett TDM-rendszer (Turisztikai Desztináció Menedzsment) modellértékű megvalósítása volt. Ennek lényege, hogy egy-egy kistérség turisztikai kínálatát rendszerbe foglaltan és egyszerre jelenítsék meg a piacon a települési turisztikai egyesületek, szerveződések, egy alulról jövő, önkéntes összefogással.

Nyírádi Ágnes projektmenedzser beszámolója szerint ugyan a magyaroknak nem erősségük az összefogás, a vártnál jóval többen ismerték fel a program fontosságát. A projekt ehhez a tájékoztatáson kívül egyebek közt olyan segítséget nyújtott, mint a TDM-menedzserek képzése és a szervezeti modell megalkotása. Már húsz TDM-szervezet működik a Balaton körül, de ahhoz, hogy a térség igazán sikeres desztinációvá válhasson, szükség lesz a jövőben ezek összefogására.

A partnerségi program keretében megrendezett konferenciasorozat egyik eleme a térség befektetési lehetőségeivel és a fejlesztések megtérülésével foglalkozott. Kovásznai László, a Humanióra Tanácsadó Kft. igazgatója a tapasztalatokat összegezve kifejtette, nincs még egy olyan régió az országban, amelynek olyan átfogó fejlesztési terve lenne, mint a balatoninak, aminek most már "csak" a megvalósításáért kell küzdenie. A szakember szerint a meglévő befektetési lehetőségeket piacra kell vinni a konkrét ötleteket kidolgozásával.

Páris Judit, a BIFÜ gazdasági igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy a projekt szakmai anyagát a Balaton Fejlesztési Tanács már elkészíttette, most a településeken a sor, hogy pályázzanak ROP-k ilyen célra is elnyerhető kereteire a kiállítások megvalósításáért.

A Pécs Európa fővárosa program kiegészítő rendezvényeként szereplő "Balaton: Európa Kulturális Tava" projektről Horgas Péter ötletgazda, az AKKU Egyesület elnöke számolt be. Mint kifejtette, a tó körüli kulturális programkínálat részévé kívánják tenni, hogy ezek mindenki számára elérhetőek legyenek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!