Kiderült mire gyűjtenek a magyarok


Eljött az ideje a pihenésnek és az autócserének a hazai befektetők körében. Habár továbbra is az általános tartalék a legfontosabb megtakarítási cél, egyre többen gyűjtenek utazásra, illetve lakás- és autóvásárlásra is.

A K&H arról készített felmérést, milyen megtakarítási célokat tűznek ki maguk elé a hazai prémium, azaz az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkező magánbefektetők. Ez alapján a top 3 megtakarítási cél, azaz az általános tartalék, a gyermekek jövőjének támogatása és a nyugdíjas évek biztonsága egy éve stabilan tartja vezető helyét. A megtakarítók körében azonban egyre többen terveznek pihenést és autóvásárlást is félre tett pénzükből. A felmérés mostani eredménye szerint ugyanis több, mint kétszer annyian gyűjtenek utazásra (24%) és autóvásárlásra (10%), mint egy évvel ezelőtt. Emellett a lakásvásárlásra vagy felújításra is egyre többen fókuszálnak, hiszen egy év alatt 14 százalék helyett már 21 százalék jelölte meg ezt is megtakarítási célként.

A banki kamatoknál nagyobb hozamot szeretne? Hajlandó kockázatot is vállalni? Próbálja ki az mfor trader rendszerét, és növelje nyereségét!

"Minden esetben azt javasoljuk a befektetőknek, hogy tűzzenek ki maguknak egy vagy akár több megtakarítási célt, hiszen így jobban lehet látni a vállalható kockázatot és a cél eléréséhez szükséges befektetési időtávot. Ennek mentén tudjuk ugyanis kialakítani a befektetési stratégiát, amely alapján az egyedi portfólió összetétel meghatározható" – mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.


A felmérésben megkérdezett prémium befektetők válaszai arra is rávilágítanak, hogy döntő többségük továbbra is a személyes kapcsolat révén tájékozódik a befektetési lehetőségekről. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azonban az online elérhető ilyen témájú információk is. A válaszok alapján ugyanis az látható, hogy befektetési kérdésekben a megtakarítók túlnyomó többségének (81%) a banki tanácsadók a legmeghatározóbbak, hozzájuk fordulnak leginkább iránymutatásért. Ezt követően az interneten (55%) és a szakmai előadásokon tájékozódnak a befektetők, de egyre jelentősebb részt képviselnek az online hírlevelek is. Az utóbbit használó befektetők tábora ugyanis 20 százalékról 27 százalékra nőtt egy év alatt.


Olvasta már?



hirdetés
Lázár vagy Süli tudja jobban, mennyi pénz kell idén a paksi beruházásra?Lázár vagy Süli tudja jobban, mennyi pénz kell idén a paksi beruházásra?

Az orosz hitelből fizetik a számlák nyolcvan százalékát.

.
hirdetés
elrejt
 
.