3p

Kormánygaranciát kap a Balatonring beruházója, jelentette be Ujhelyi István és Suchman Tamás, a kiemelt beruházás két mentora. Így egy év múlva már lehet futam a pályán, ígérik az érintettek.

Megkapja az állami garanciát a szükséges hitel felvételéhez a sávolyi gyorsasági-motoros-versenypálya spanyol beruházója, így a válság ellenére megépülhet a Balatonring, amely 2019-ig elnyerte a MotoGP versenyek rendezési jogát - jelentette be Ujhelyi István és Suchman Tamás, a kiemelt beruházás két mentora kedden Sávolyon.

Ujhelyi István államtitkár hangsúlyozta, hogy a MotoGP verseny jogtulajdonosával, a Dornával eddig senki nem tudott öt évnél hosszabb időre szerződést kötni, csak Magyarország, ami nagyfokú bizalmat jelent az ország és a beruházók iránt is. A verseny rendezésének ilyen hosszú távú lehetősége mind turisztikai, mind nemzetgazdasági szempontból nagy jelentőségű - tette hozzá.

Suchman Tamás a térség szocialista országgyűlési képviselője arról számolt be, hogy a napokban meghozott kormánydöntés értelmében a Balatonring építőjének maximum 15,3 milliárd forintnyi hitelfelvételéhez nyolcvan százalékban vállal üzleti alapú garanciát az állam. Suchman Tamás hangsúlyozta, a projektet kiemelten kezeli az állam, ami első körben gyorsított, de szigorú hatósági eljárást jelentett. Magánberuházásról van ugyan szó, de az állami szerepvállalás miatt a nyilvánosság rendszeres tájékoztatásával, és továbbra is szigorú ellenőrzések mellett kell, hogy folytatódjon - tette hozzá. A politikus kitért arra is, hogy a beruházó teljesítette eddigi vállalásait, és az építkezés mintegy 25-30 százalékát már saját erőből teljesítette.

Először 2007 nyarán vetődött fel annak a lehetősége, hogy Magyarországra hozzák az egyre népszerűbb, és egyre nagyobb tömegeket mozgató gyorsasági motoros világverseny-sorozatot. A Sedesa és Grupo Milton vezette spanyol konzorcium vállalta, hogy a Somogy megyei Sávolyon megépíti a versenypályát, amelynek egy évvel ezelőtt, 2008 november 6-án rakták le az alapkövét. Az eredeti tervek szerint rohamtempóban folyt volna az építkezés, és 2009 őszén már megrendezték volna az első versenyt, de a válság többször átírta a forgatókönyvet.

A beruházó jelentős hitelt igényelt a Magyar Fejlesztési Banktól a 80-90 millió eurósra tervezett pálya megépítéséhez, azonban a hitelbírálat elhúzódott. Azért, hogy a Balatonring elkészülhessen az immár 2010 őszére tervezett világbajnoki futamig, a beruházó konzorcium október elején saját kockázatra megkezdte az építkezést a rendelkezésre álló 25-30 százalékos önerőből. A hitelezési eljárás utolsó szakaszához volt szükség a kormánygaranciára.

A projekt két pártfogójának sajtótájékoztatóját terepbejárás követte, amelynek során a sajtó képviselőinek bemutatták, hogy a földmunkák nagy része megtörtént, és már kirajzolódott a leendő pálya nyomvonala. A Balatonring átadását követően már az első években 400 ezer látogatóval lehet számolni, amely komoly fellendülést hozhat a Dél-Nyugat balatoni térségnek, kedvezően befolyásolva a sármelléki repülőtér jövőjét is.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!