3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rekordforgalom volt tavaly az év végi édességekből, csoki Mikulásból 432 tonnányit adtak el.

Újra rekordot döntött a decemberi ünnepek szezonális édességeinél az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél nagyobb, mintegy 3,4 milliárd forint bevételt értek el a boltok, kereken 656 tonna édes ajándékkal, legutóbb november-decemberben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Ünnepi édességekből a boltok bevétele legutóbb november-december folyamán 7 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódus addig rekordnak számító forgalmát.

Sláger hagyományosan a csokoládé Mikulás figura, amelyből tavaly mintegy 432 tonnányit adtak el; 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értéket tekintve ez több mint 2 milliárd forintot jelent, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Így az ünnepi édességpiacból 63 százalékkal részesedett a közkedvelt csokoládé Mikulás figura tavaly. Ez az arány 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyelőtti.

Második legnagyobb rész a hagyományos ajándékcsomagra jut, ami általában átlátszó zacskóban pár darab csokoládét tartalmaz. Tavaly 11 százaléknyit vitt el, azelőtt 12-t, még egy évvel korábban 14-et.

Viszont emelkedett a játékkal kiegészített ajándékcsomag iránti kereslet. Legutóbbi 5 százalékos piacrésze előtt két ünnepi szezonban is csak 4-4 százalékot mértek. Az adventi kalendárium értékben mért részaránya a legutóbbi három ünnepi időszak során: 6, 10 majd 9 százalék. Egyéb figurákra Mikulás nélkül 10 százalék jutott legutóbb, ami plusz 1 százalékpontot jelent az előző két évi 9-9 százalék után. A karácsonyfadíszek mutatója a tavalyelőtti 3 százalék után legutóbb november-decemberben 2 lett.

Ide költözik a Fehér Házból Obama

Amikor beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket az emberek, többségük előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Szívesen választanak az ott vonzóan kihelyezett széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból. A hipermarketek még mindig elvitték az ünnepi édességek értékben mért forgalmának több mint felét; azaz 52 százalékát a legutóbbi november-decemberi periódusban. Tavalyelőtt ez az arány még 55 százalékot ért el.

Javult viszont a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltok pozíciója. Piacrészük az előző évi 10-ről 12 százalékra emelkedett tavaly. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek a tavalyelőtti 30 százalék után legutóbb 31-et értek el az értékben mért eladásból.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!