Spórolni akar? Tanuljon a gazdagoktól



Sokan hiszik azt, hogy a gazdag emberek élete csupa fényűzés. Pedig a valóságban még az alacsonyabb jövedelműeknél is jobban a fogukhoz verik a garast.

A karácsonyi ünnepek közeledtével sokan kezdenek el erőn felül vásárolni, és verik magukat hitelbe az ajándékok miatt. Közkeletű tévedés, hogy a jómódúak ilyenkor két kézzel szórják a pénzt. Természetesen van ilyenre is példa, ám a valóságban közel sem igaz ez, még ha a bulvár média egy-egy kirívó eset miatt ezt sugallja. A valóság ezzel szemben egy amerikai kutatás szerint sokkal ridegebb: az átlagos jövedelemnek legalább a háromszorosát (évi 80 ezer dollárnál többet) keresők közel fele (44%) meglehetősen szűkmarkú az ajándékok vásárlásánál. A CreditCards.com felmérése szerint ugyanis ők sem költenek 100 dollárnál többet a karácsonyi meglepetésekre.

Tudja mire költ és mi az amin spórol Zuckerberg?

A felmérés készítői szerint hiába van történelmi mélység közelében az Egyesült Államokban is a munkanélküliségi ráta, a bérek nem ugrottak meg az elmúlt időszakban. A kismértékű béremelkedés pedig keveseket sarkall arra, hogy kiköltekezzenek az ünnepek előtt. A felmérés ugyan nem szól róla, de más adatok azt mutatják, hogy a háztartások fedezetlen hitelei (ezek jórészt hitelkártya tartozások) csúcson vannak, az állomány meghaladja a 200-as hitelválság előtti szintet.

A mérsékelt karácsonyi vásárlási láz mellett más mutatók is azt jelzik, hogy a magas jövedelem, vagy tehetős vagyon korántsem teszi pazarlóvá az embereket. Az Egyesült Államokban is jelentősnek mondható, 5 millió dollár feletti vagyonnal rendelkezők harmada például a legolcsóbb áruházakban (Walmart és Costco) vásárolnak a legszívesebben. Minden negyedik multimilliomos pedig a Targetbe jár, ami talán még az előbbieknél is alacsonyabb árakkal (és nem túl magas minőségű termékekkel) dolgozik.

Bérkalkulátor 2018

Ismerje meg a 2018-es szabályokat!
Számoljon velünk, mennyi lesz a bére jövőre!

A felülre pozícionált boltok is azzal szembesülnek, hogy a vásárlók, még ha meg is engedhetik maguknak, nem szívesen költenek. Azok a kereskedelemi cégek pedig, amelyek a gazdag vevői alacsony árérzékenységére apellálva erőteljes áremelést hajtottak végre, keserű csalódásként élik meg, hogy a nagyon gazdag emberek is megnézik az árcédulát, és ha úgy érzik, hogy túl magas összeget mutat, akkor nem fogják megvenni az adott terméket.


Kevés dolog jellemzi jobban a spórolását a magas jövedelműeknek, vagyis akik éves fizetése meghaladja a 100 ezer dollárt, minthogy minden ötödik dollárjukat a helyi "százforintos boltokban" költik el.

Ha a használati tárgyaikat nézzük, akkor sem a pénzszórás az első, bár hozzá kell tenni, hogy a többség azért nem a legolcsóbb autókkal jár. Az átlagjövedelem tízszeresét keresők körében például a Ford F, a Jeep Grand Cherokee és a Jeep Wranger a legnépszerűbb, miközben a lista élmezőnyéből hiányoznak olyan népszerű prémium modellek, mint a Lexus RX és BMW X5.

Ezek a legértékesebb autómárkák


Ha a garasoskodás egy másik formáját, a kuponozást nézzük, a tehetősebbek akkor is példamutatóak. A már említett 100 ezer dolláros jövedelmi határ felettieket nézzük, akkor a Nielsen piackutató cég megállapítása szerint az ide tartozók igazi kuponvadászok. Az általuk ilyen módon elköltött pénzösszeg még a legszegényebbek hasonló vásárlásainak összegét is meghaladja.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.