4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Így már elérte az 582 milliárd forintot.

Több mint 10 milliárd forinttal nőtt a Coop csoport árbevétele tavaly, és elérte az 582 milliárd forintot - közölte a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója szerdán Budapesten a csütörtökön induló idei kétnapos Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján.

Tóth Géza elmondta: a Coop üzletlánc 1580 magyar településen mintegy 2700 boltban 1,5 millió vásárló frissáruval való ellátásáról gondoskodik. A cégcsoportnál több mint 30 ezren dolgoznak. A Coop csoport működése 700 magyar kis- és középvállalkozás biztos megélhetését jelenti; továbbá 3000 magyar beszállító is partnere.

Hozzátette: a cégcsoport 95 ezer magyar terméket forgalmaz, ez a teljes választék mintegy 80 százaléka; a több mint 800 saját márkás termék 90 százaléka magyar előállítású. A Magyarországon működő kiskereskedelmi láncok között a Coop csoport 58,8 százalékos részesedést ért el a gyorsan forgó áruk (FMCG) piacán. A cégcsoportnál az idén az árbevétel 2-5 százalékos növekedésére számítanak - mondta a vezérigazgató.

Tóth Géza az MTI kérdésére elmondta: a múlt évi csoport szintű nyereségről nincsenek adatok, mert a franchise-rendszer működése - 700 cégről van szó - ezt nem teszi lehetővé, ugyanis nincsenek a nyereségről összesített adatok, ugyanúgy,ahogyan a fejlesztésekre fordított pénzeket sem összesítik. A Coop csoporton belül ugyanakkor zajlik egy koncentrációs folyamat, amely alapja a fejlődésnek, mivel a tőkeerős cégek integrálják a kisebbeket, így segítik a csoport további növekedését, piaci pozícióinak erősítését - emelte ki a vezérigazgató.

Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára azt hangsúlyozta: az FM évek óta támogatja a kezdeményezést, mivel a szervezőkkel együtt a tárca egyik fontos célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára egészséges, biztonságos, kiváló minőségű, lehetőleg minél több magyar élelmiszer kerüljön.

Emlékeztetett: Magyarország kormánya az élelmiszeripart stratégiai ágazatnak tekinti. Ezért a szektor fejlesztésének érdekében több fontos intézkedést is tett. Példaként említette, hogy 2015 májusában a kormány elfogadta "Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiáját", amelyben kijelölte az előrelépés, a fejlesztés irányait. Emellett a Magyarország újraiparosítását célzó "Irinyi tervben" a hét kiemelt ágazat közé sorolta az élelmiszeripart, számottevő forrást rendelve annak fejlesztéséhez.

Az államtitkár jelezte: a feldolgozóipari ágazaton belül az élelmiszeripar - mintegy 3120 milliárdos kibocsátásával - egymaga 15 százalékot tesz ki; így a második legfontosabb pozíciót tölti be a 12 feldolgozóipari ágazat között. Ennek alapján - az élelmiszeripar hosszú távú eredményes működése érdekében - a kormány 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére és versenyképességének javítására. A rendelkezésünkre álló információk alapján 2014 óta az élelmiszeripari kötődésű vállalatok 65,6 milliárd forint támogatásban részesültek - mondta Zsigó Róbert.

Feldman Zsolt, az FM élelmiszergazdaságért felelős helyettes államtitkára pedig arról beszélt: a lehető legszélesebb körben kell megismertetni a jó minőségű magyar élelmiszert előállító vállalkozásokat a magyar emberekkel, a Coop Rally pedig ezt szolgája; a megismertetést és a piacbővítést. Ez azért is fontos, mert ma Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelem piaca mintegy 2600-2700 milliárd forint - ez a magyar kiskereskedelmi piac valamivel több mint a negyede -, így nem mindegy, hogy "ebből a tortából" a magyar vállalkozások milyen arányban részesülnek.

Pekó László, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a társadalmi felelősségvállalás fontosságát emelte ki: a magyar olimpiai csapat támogatását, a rászoruló gyerekek segítését, valamint a Coop Rallyt, amely a minőségi magyar élelmiszerek még ismertebbé tételét tűzte zászlajára. Elmondta: az idei Coop Rallyn mintegy 300 résztvevő 100 autóval 9 céget keres fel; közben megtesz 735 kilométert az északkelet-magyarországi régiókban, Albertirsától Szikszón át Mátészalkáig.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!