2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön hivatalosan is lezárta a téli útüzemeltetési időszakot, ami november 10-e óta tartott. A tavaszias időjárás beköszöntével így újra a kátyúzási, javítási munkákra helyezik a hangsúlyt a társaság szakemberei.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. téli útüzemeltetési időszaka minden év november 10. napjától egészen a következő év március 15. napjáig tart. Idén nem kellett meghosszabbítani a téli készenlétet, így csütörtöktől a társaság 93 mérnökségén elkezdődhetett a tavaszi munkákra való átállás. Az elmúlt négy hónapban a társaság gépei összesen 190 454 munkaórát teljesítettek, ezen időszak alatt 110 743 tonna sót, 1 228 tonna kalcium-klorid granulátumot, 3,81 millió liter kalcium-klorid oldatot és 6 543 tonna érdesítő anyagot juttattak ki a közel 32 ezer kilométernyi országos közúthálózatra.

9,95 milliárd jut idén kátyúzásra


A téli hónapokban, főleg az elmúlt hetekben a csapadékos időjárás és a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása miatt, a burkolathibák száma megnőtt a közúthálózaton is. A cég szakemberei télen is végeztek ideiglenes javítási munkákat hidegaszfalt felhasználásával, hogy a balesetveszélyes burkolathibákat kijavítsák, de a megfelelő körülmények ilyenkor jóval korlátozottabbak, hiszen télen is száraz és tartósan 0 fok feletti hőmérséklet szükséges a hidegaszfalttal történő lokális burkolatjavítási munkákhoz. Tavasztól azonban már újra nyitnak a melegaszfalt keverőtelepek, így tartósabb javítási munkákra van lehetősége a szakembereknek. A kátyúkról információt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. elsősorban a saját útellenőri hálózatán keresztül szerez, több száz útellenőr járja meghatározott terv alapján a közel 32 ezer kilométeres közúthálózatot. Természetesen a lakossági és egyéb bejelentéseket is köszönettel veszik, a jelzéseket igyekeznek beépíteni előzetes ütemterveikbe, a munkákat ütemezetten végzik. Első körben minden esetben a gyorsforgalmi és főutakon, majd a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon avatkoznak be.

A kátyúzási, lokális javítási munkákra a Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén nettó 9,95 milliárd forintot költhet el, ez mintegy 146 ezer tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!