3p

Elkerülik a hűlt helyét is.

Egy lépéssel közelebb kerültünk egy újabb megkérdőjelezhető értelmű, de pusztulatosan drága beruházás első kapavágásához. A Magyar Államvasutak Zrt. az uniós beszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint megkötötte a szerződést, így megindulhat a Budapest-Ferencváros-Kelebia vasútvonal áthelyezésének megtervezése.

Ugye ez az a munka, amit az olimpiai pályázat miatt gondoltak ki, és akkor sem hajlandóak elengedni, ha egy csapat felforgató fiatal vezetésével a budapesti lakosok egy része meggyilkolta az ötkarikás játékok álmát. A dokumentumban is még mindig úgy fogalmaznak, hogy a tervezésnek "Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat fejlesztési terveivel" kell összhangban lennie, bár ez valószínűleg azért lehet, mert az ajánlattételi felhívás idején ez még helytálló feltétel volt.

Az elképzelések szerint a Duna-parton állt volna az olimpiai falu, és azért kellett volna beljebb pakolni a Határ út és a Lágymányosi híd között a Soroksári út mentén haladó vasútvonalat, hogy ezt kikerülje. Aztán a pályázattól való visszalépés után a kormány azt találta ki, hogy akkor olimpiai falu helyett legyen itt egy diákváros, és legyen továbbra is napirendi pont a sínáthelyezés. A projektet a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésébe illesztették bele, melyet meg is dob majd 80 milliárd forinttal - igaz, az alapból is iszonyú drága, és csak drágul: az első becslések szerinti 470 milliárdos költségvetés időközben 750 milliárdra kúszott fel.

A sormintába remekül illeszkedve a sínátpakolás megtervezése se lesz olcsó, a június 13-án megkötött szerződés szerint közel 1,2 milliárd forintot ér majd. A munkára egyetlen csapat pályázott, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft., nekik pontosan 1,19 milliárd forintért kell összehoziuk

  • egy döntés előkészítő tanulmányt,
  • egy megvalósíthatósági tanulmányt,
  • egy környezetvédelmi engedélyezési tervdokumentációt, és meg kell szerezniük a környezetvédelmi engedélyt,
  • egy komplex engedélyezési tervdokumentációt, és meg kell szerezniük a létesítési- és építési engedélyeket.

A Főmterv neve leginkább onnan lehet ismerős, hogy ők készítették még annak idején a Margit híd felújításának a terveit, újabban pedig a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének, meg 3-as metró felújításának koncepcióját hozták össze. Az Infraplan korábban pedig dolgozott is már a Főtervvel, velük és egy harmadik féllel együtt készítették el Budapest reptéri vonatának terveit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!