2p

Hét éven belül harmadszor ugyanazon hiba miatt kell visszahívnia 1,4 millió járművet az amerikai General Motorsnak (GM), miután az előző javítások során nem sikerült megszüntetni a tűzveszélyes olajszivárgást.

A detroiti székhelyű autógyártó vállalat közölte, hogy bizonyos, 1997 és 2004 között gyártott szedán és kupé modellek esetében erős fékezésnél olajcseppek eshetnek a forró kipufogó-vezetékre, ami tüzet okozhat a motorházban. A hiba miatt 2008-ban több mint 200 ezer, 2009-ben pedig csaknem 1,5 millió autót rendeltek vissza a szervizekbe, de a jelek szerint a problémát nem sikerült megoldani, ugyanis a javítások után még több mint 1300 autó gyulladt ki.

Az amerikai felügyeleti hatóságok 2007 elején szereztek tudomást a tűzesetekről, amelyek leggyakrabban az autók leállítását követő 15 percen belül következtek be. A GM szóvivője 2008-ban azt közölte, hogy 267 kigyulladt járműről tudnak, közülük 17 teljesen leégett. A meghibásodás miatti tűzesetekben összesen 19 ember sérült meg könnyebben.

A mostani visszahívás alapvetően az észak-amerikai piacra korlátozódik, és az 1997 és 2004 között gyártott Pontiac Grand Prix és Buick Regal, a 2000 és 2004 között gyártott Chevrolet Impala, az 1998-as és az 1999-es évjáratú Chevrolet Lumina és Oldsmobile Intrigue, valamint az 1998 és 2004 között gyártott Chevrolet Monte Carlo modelleket érinti. Mindegyik típus 3,8 literes V6-os motorral van felszerelve. Alan Adler, a GM szóvivője kedden közölte, hogy a visszahívás olyan nagy mértékű, hogy hatással lehet a GM negyedik negyedéves eredményére is.

A General Motors a világ harmadik legnagyobb autógyártó vállalata az eladásokat tekintve a Toyota japán és a Volkswagen német konszern mögött. A harmadik negyedévben a cég adózott eredménye az egy évvel korábbihoz képest 1,4 százalékkal 1,36 milliárd dollárra, részvényenként 84 centre csökkent. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,50 dollár lett, jóval meghaladta a szakértők által várt 1,18 dollárt. A General Motors értékesítési árbevétele 1 százalékkal 38,8 milliárd dollárra mérséklődött, de szintén nagyobb lett az elemzői várakozásokhoz képest.  Az 1,4 milliós szám még mindig eltörpül a nagy európai rivális Volkswagenhez (VW) képest, mivel a német autógyártónak közel 11 millió autót kell visszahívnia a károsanyag-kibocsátási botrány miatt. A VW összes költsége akár 30 milliárd euróra is rúghat majd.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!