2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A horvát állam megszűnik a Rijekai Kikötő legnagyobb tulajdonosának lenni, 37 százalékos részvénycsomagjából elpasszol 12-t.

A horvát állam megszűnik a Rijekai Kikötő Rt. legnagyobb tulajdonosának lenni, és a 37 százalékos részvénycsomagjából 25 százalékot tart meg, a többit felajánlja megvásárlásra - írta a Poslovni Dnevnik című horvát gazdasági napilap hétfőn.

a Rijekai Kikötő (ICTSI)

A tervek szerint a részvényeket nyilvános pályázat útján, kötelező érvényű ajánlattal lehet megvásárolni, mégpedig részvényenként 48 kunáért (mintegy 2000 forint), ami 76 milliárd kuna (3154 milliárd forint) bevételt hoz az államnak.

A második legnagyobb részvényes a kikötőben a horvát állam mellett az OT Logistic lengyel vállalat, és várhatóan a legesélyesebb az állami részvények megvásárlására - olvasható a lapban. Az OT Logistic jelenleg a részvények 20,81 százalékát birtokolja, a 11,75 százalékos állami részvénycsomag megvásárlásával pedig megerősítheti pozícióját.

A lengyel vállalat két évvel ezelőtt a feltőkésítés révén szerzett tulajdonjogot a Rijekai Kikötőben, addig a részvények 83 százaléka volt állami tuladonban. A lengyel vállalaton kívül a horvát nyugdíjalapok vásároltak még részvényeket. A lap értesülései szerint a lengyelek már akkor jelezték, hogy hosszútávon érdekeltek a rijekai kikötő-beruházásban és az adriai-tenger legerősebb kikötőjévé szeretnék fejleszteni.

Az újság úgy vélte: nem véletlen, hogy a részvények eladásáról azután tett bejelentést a horvát állam, hogy véget ért a közép-európai országok (Magyarország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Észtország, Litvánia, Lettország, Ausztria, Bulgária, Horvátország, Románia és Szlovénia) varsói államfőinek csúcstalálkozója, a Három Tenger Kezdeményezés, amely az Európai Unió stratégiájával megegyező közös infrastrukturális fejlesztésekre helyezi a hangsúlyt a Balti-, az Adriai és a Fekete-tenger térségében.

Eközben az Európai Bizottság is döntött arról, hogy 30 millió euróval támogatja a Rijekai Kikötő konténeres termináljának felújítását.

A vállalat jelentése szerint 2017 első hat hónapjában 40 százalékkal nőtt a forgalom a Rijekai Kikötőben 2016 azonos  időszakához viszonyítva, amelyben összesen 1 millió 395,5 ezer tonna rakomány fordult meg az említett időszakban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!