A magyar fogyasztó a dvd esetében is árérzékeny. Szakértők szerint kizárólag a blockbuster filmek tartják az árukat. Az is fontos továbbá, hogy ne legyen kiszámítható a filmek árcsökkenési üteme, hogy megjelenésükkor teljes áron is jó értékesítéssel tudjanak számolni a forgalmazók.
Hazánkban két sikertermék létezik: a díszdobozos extrakiadás, illetve a 990 forintos filmek, de ebben az árfekvésben is a kiemelt filmekkel lehet igazán jó eredményt elérni. A felmérés rámutatott, hogy az olcsó filmek elterjedése új árstratégia kialakítására késztette a forgalmazókat. Most már nagyon ritka a 4 ezer forint fölötti áron kínált dvd. A NetPaic adatai szerint a fogyasztók továbbra is ugyanannyi pénzt költenek, mint korábban, ám azért már nem 1-2, hanem 5-8 filmhez jutnak hozzá, írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Tavasztól kapható a Toshiba újgenerációs DVD-lejátszója