2p

Kirobbanó növekedést ért el az esztergomi gyár a magyar piacon.

58 százalékkal növelte éves eladását Magyarországon a Suzuki, így 2015 nyertese az új autók piacán egyértelműen a Suzuki lett. Az esztergomi gyár előretörése a márciusban piacra dobott Vitarának köszönhető, melyből 3733 darab kelt el. Ezzel pedig a Skoda Octavia mögött egyből a dobogó második fokára ugrott a modellek versenyében.

A cseh gyártó legnépszerűbb termékéből a Jato adatai szerint 2015-ben idehaza 4761 darabot értékesítettek, ami szintén impozáns, 19,89 százalékos növekedést jelent. De 21 százalékkal többet adtak el Opel Astrából és 12-vel többet Suzuki Swiftből is.

A "mi autónk" a fenti két márkájának köszönhetően az év folyamán 7502 darab autót értékesített, ami a negyedik legtöbb a hazai új személygépkocsik piacán. Az élen 8859-es számmal az Opel áll annak ellenére, hogy 2014-hez képest 2,4 százalékkal esett vissza. A 2014-ben második helyezett Ford - köszönhetően a stagnáló értékesítési számának - a harmadik helyre csúszott vissza, mivel a Skodát az Octavia a második helyre tornázta fel.

Ez most a Suzuki kínálata

Ha a gyártók közötti versenybe a kishaszon-gépjárműveket is „bevesszük”, akkor 2015-ben a magyar új autók piacán Ford (12 309), Opel (10 225), Volkswagen (8254), Skoda (7844) és Suzuki (7503)  sorrendet láthatunk.
 
2015-ben egyébként összesen 77 357 új gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 14 százalékos növekedést jelent. Ebből 7107 autó jutott decemberre, szintén jelentős, 16,6 százalékos éves emelkedést generálva.

Ugyanakkor ezek a számok még jóval elmaradnak a válság előtti évek adataihoz képest, ráadásul az értékesítések döntő hányadát továbbra is a céges flottavásárlások teszik ki.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!