4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1995 novemberében indította első járatát az easyJet, mely azóta a kontinens egyik fontos légitársaságává nőtte ki magát.

Az easyJet, Európa egyik legjelentősebb diszkont légitársasága 20 éves: 1995. november 10-én indult az easyJet első járata Lutonból Glasgowba. A vállalat óriási fejlődésen ment keresztül, a légitársaság több mint 68 millió utast szállít évente, 137 repülőtérről, 31 országban, összesen 768 útvonalat működtetve, szerte Európában.

A vállalat első "ütős" akcióját 1996-ban mutatta be, ekkor 4 millió érdeklődő hívást kellett az easyJet munkatársainak kezelni. A légitársaság weboldala egy évvel később indult, majd 1997-től online is lehetett a járatokra jegyet váltani. A felfutás viharos gyorsasággal történt, hiszen egy évvel később az internetes értékesítés meghaladta az egymillió jegyet.

Az utaskísérők tervezték saját egyenruháikat

2000-ben megjelennek a tőzsdén, akkor a vállalat kapitalizáció utáni cégérték 777 millió font volt. A cég 2002-ben felvásárolja a Go airline-t, így Európa első számú útvonal-hálózatát hozza létre. A következő említésre méltó felvásárlásra viszonylag sokat kell rá várni, hiszen csak 2007-ben szerezte meg az easyJet a GB Airways-t, kiterjesztve hálózatát Dél-Európára és Észak-Afrikára.

2009. februárjában a 150. repülőgép is megkezdi működését, míg a flotta a 200 darabos számot 2011 júniusában érte el. Idén áprilisban pedig az Airbus leszállította a 250. gépet is a légitársaság számára.

A 20. évfordulóra több különlegességgel készült az easyJet, így bemutatták azt a különleges festésű repülőgépet, melyhez több mint 100 000 utas küldte el az elmúlt húsz évben készített, legkedvesebb nyaralós képét, vagy szelfijét. A mozaikképes repülőgép az easyJet meghatározó szerepét szimbolizálja a légiközlekedésben.

8 éve várja a narancs színű szálloda a vendégeket Budapesten

"Húsz évvel ezelőtt az easyJet megváltoztatta Európa utazási szokásait. A magas árazású, állami monopóliumokkal versenybe szállva lehetőséget adtunk egy új generációnak kortól, keresettől és érdeklődési területtől függetlenül, hogy felfedezze Európát! Indulásunk óta több mint 4,7 millió járaton szállítottunk 600 millió utast, a küzdő szellemünk erősebb, mint valaha" – mondta Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója. "A légitársaság első útjára, Lutonból Glasgowba 29 fontért válthattak jegyet az utasok. Ez az összeg 1995-ben megegyezett egy Levi’s 501 farmer árával. Ma, 20 évvel később 75 fontba kerül ugyanaz a farmer, de a Glasgowba induló járatokra már 27,49 fonttól foglalhatnak jegyet az utasok" – mondta az igazgató.

Az eseményen részt vett Stelios Haji-Ioannou, az easyJet alapítója és márkatulajdonosa is, aki kiemelte a részvényesek szerepét és megköszönte annak a 30 ezer embernek a munkáját, akik nap, mint nap dolgoznak a légitársaság sikeréért.

A légitársaság nemcsak a sikeres múltba, de előre is tekint; tesztelésre bocsájtja legújabb fejlesztését, a légiutas-kísérő személyzet, és a mérnökök számára kifejlesztett "okos" egyenruhát. A hordható technológia egyszerűbbé teszi a kommunikációt és biztonságosabbá a munkavégzést.

Az easy márkanév alatt egyébként számos szolgáltatás elindult az utóbbi években. Ezek közül a magyar utazók számára a légitársaság mellett az easyHotel lehet a legismertebb. Ugyanakkor a turizmushoz kötődnek az azonos márkanév alatt futó Car club, Bookings, Holidays és Air-tours szolgáltatások is. De a lojális fogyasztók mobilszolgáltatást, pénzügyi termékeket és irodát is igénybe vehetnek a narancsszínű vállalatcsoporttól. Emellett van easyPizza, -Gym (konditerem), -Foodstore (élelmiszerbolt) és –Bags (táskák) névre hallgató szolgáltatásaik is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!