2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 257 millió forintra bírságolta a fogkrémeket forgalmazó Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-t a cég fogyasztókat többszörösen megtévesztő televíziós reklámkampánya miatt. Az elmarasztalt társaság 2004-2005 során sugárzott reklámjaiban Colgate Total fogkrémjeiről azt állította, hogy valamennyi más terméknél hatásosabbak - közölte Tóth Tihamér, a GVH Versenytanácsának elnöke.

A bírság mértékének megszabásakor a GVH mérlegelte a vállalat reklámkampányra fordított sugárzási költségeit, illetve hogy a reklám mennyire volt piactorzító hatással a versenytársak kárára. A versenytanács a bírság mértékének megállapításakor figyelembe vette azt is, hogy a cég piacvezető, és a terméke bizalmi jellegű.

Tóth Tihamér tájékoztatása szerint a Colgate-Palmolive Kft. reklámjaiban a megtévesztő állítások négy jogsértés-típusba sorolhatók. A cég egyrészt azt sugallta, hogy a fogorvosok többségének támogatását élvezi a reklámozott fogrém, miközben még a cég saját piackutatása szerint is csak a fogorvosok 16-20 százaléka részesíti ezt a terméket előnyben.

Ezen túl olyan elsőbbségi állítások is elhangzottak a reklámban, amelyek tudományos valódisága nem megalapozott. A kiosztott sajtóanyagban példaként az szerepel: "nincs még egy olyan fogkrém, amely jobb védelmet nyújt."

A versenytanácsi kifogások között szerepel, hogy olyan valótlan kijelentések hangzanak el a reklámban, amelyek gyógyhatással ruháznak fel egy kozmetikai terméket. A sajtóanyag szerint a cég reklámjában az áll: "pár nap alatt nem csak fehérebbek, de egészségesebbek is lettek a fogaim".

A GVH versenytanácsa szerint a reklámban olyan összehasonlító állítások is megfogalmazódtak, amelyeknél nem tisztázott a viszonyítási alap. A sajtóanyagban példaként szerepel, hogy a reklám ígérete szerint a fogakon lévő foltok 50 százaléka elhalványodik a fogkrém használata esetén.

A Colgate-Palmolive Magyarország Kft. vitatja a Gazdasági Versenyhivatal mai döntését. A társaság a Colgate Total reklámokkal kapcsolatos GVH döntés tanulmányozását követően határoz a következő lépésekről - áll a vállalat szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!