Valószínűleg igen kevesen vannak, akik fel tudják sorolni a Magyar Telekom üzletágait, tudják, hogy mit kell hívni, ha internetet akarnak, és mit, ha csak telefont. Ember legyen az is a talpán, aki fejben tudja tartani több "T"-s szolgáltatás megrendelőjeként, hogy melyik számlája van rendezve, és melyik nincs, továbbá különbséget tud tenni az egyes üzletágak reklámjai között. Ugye, nehéz. Ezen kíván most változtatni a Magyar Telekom, derült ki a társaság hétfői sajtótájékoztatóján.
Már egy ideje feltűnhetett a nézőknek, hogy valami történik a Magyar Telekom háza táján, mert a cég emocionálisan amúgy is túlfűtött reklámjai ezúttal még érzelemgazdagabbak, a reklámokhoz képest akár még elgondolkoztatóak is lettek. Idővel megjelent egy erős szín is, a fekete, ami ritkán szerepel logókban, és meglehetősen barátságtalan, főleg a pinkhez képest, de így talán még ez is megütötte az ingerküszöböt. A lepel lehull, és lassan még ennek előnyei is kiderülnek.
A változás lényege, hogy annak, aki tisztában szeretne lenni a Magyar Telekom szolgáltatásaival már nem öt, csak három szolgáltatáságazatot kell megjegyeznie. Ha lakosság vagyunk, akkor csak kettőt, ha cég, elég a T-System infovonalát tudni. Lakossági ügyfélként pedig a nekünk szegezett kérdés, hogy otthon, vagy nem otthon szeretnénk nézni, hallani és beszélni a kommunikációs eszközök segítségével, esetleg mindenhol.
Ezután is összeválogathatjuk otthonunkba a különböző cégek kínálta legolcsóbb kábeltévé, internet, és telefonelőfizetést, de sanszos, hogy a T-csoport ezt a három szolgáltatást hivatalosan is egybevonva, elég versenyképes árakkal rukkol elő, és az ügyeket intézni is csak egy helyen kell majd. A háromból, már két szolgáltatás kombinációját is jutalmazza a cég, technikailag pedig fejlesztette szolgáltatásait: október 8-tól már százezer háztartásban elérhető a maximálisan 25 Mbps letöltési sebességű internet és HDTV. A triplaszolgáltatás (szakszóval triple-play, vagyis telefon, net és tévé) pedig duplázható, ha tévézni, internetezni, és telefonálni nem csak otthon, de útközben is szeretnénk.
Winkler János, vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: a mostani folyamat több, mint egy sima márkamegújulás. Évek fejlesztési munkájának eredménye ez, hiszen önmagában a márkabevezetésben elég rutinos már a Magyar Telekom, az a legkisebb falat az egész történetben. A lényeg a márkaösszevonás mögötti tartalom, azaz egy újfajta szemléletmód, szolgáltatás-csomag ajánlata, mely lépést tud tartani a gyors technológiai fejlődéssel. "Csak márkákkal nem lehet csodát tenni" - mondta a szakember.
A vállalatcsoport célja, hogy ezentúl ne csak a távközlés jusson a fogyasztók eszébe, ha valamely "T-szolgáltatás" nevét hallják, hanem ezzel egy időben ugyanúgy beugorjon a képernyő gondolata is. Képernyőn lehet telefon kijelző, televízió képernyő, notebook képernyő, vagy éppen a számítógép monitora.
A folyamat vége az - ami talán még idén megvalósul -, hogy a két hármas szolgáltatást is össze lehessen vonni, és kombinálni. Azaz, aki jó fogyasztó módjára sok pénzt eltelefonált a T-Mobile-os mobilján, jutalmat érdemeljen abban az esetben is, ha otthonra is a cég vezetékes telefonszolgáltatását választja.
A jutalom pedig nem csak a kedvezményt jelenti, de azt is, hogy az ember egy darab számlával letudja a kommunikációját barátaival, munkatársaival, és a világgal.
GF