3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar válogatott új dimenziót hozott a nézettségi adatokban. Miután a csapat messze a várakozások felett teljesített, elképesztően nagy volt az érdeklődés a meccsek iránt.

A magyar-portugál meccs kapcsán is azt írtuk, hogy hihetetlen számokat produkált a találkozó, ám a magyar-belga mérkőzés még ezt is felül tudta múlni. Hozzá kell ugyanakkor tenni, az ország olyan focilázban ég, hogy a nem kifejezetten izgalmas találkozók iránt is óriási az érdeklődés. Így főműsoridőben csak azon a két napon nem az M4 lett a legnézettebb csatorna, amikor pihenő napot tartottak az Európa Bajnokságon.

Visszatérve a magyar válogatott mérkőzéseire, azt láthattuk, hogy fordulóról fordulóra egyre nagyobb érdeklődés övezte a közvetítéseket, és egyre többen nézték azokat  a tévében. Egy héttel ezelőtti nézettségi összegfoglalónkban azt írtuk, hogy az Ausztria elleni siker után országszerte fokozódott az érdeklődés, így a szombati Izland-Magyarország mérkőzést még többen nézték. A teljes népességben 1 millió 836 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a kereskedelmi célcsoportban 728 ezret.

Ők a legjobban kereső sportolók


A portugálok elleni találkozón a teljes közvetítést a négy év felettieknél 2,1 millióan követték végig. Mindez azt jelentette, hogy a tévé előtt ülők 54 százaléka látta a három magyar gólt. A közvetítésben benne volt az összecsapás előtti rövidebb felvezetés és az utána következő kicsit hosszabb elemzés is. Mivel ezekre a nézők nem feltétlen kíváncsiak, így nem érdektelen, hogy maga a magyar-portugál mérkőzés hogyan teljesített. A szerda esti csata nézettsége 2 millió 318 ezer fő volt, míg a közönségarányt tekintve a teljes népesség körében 61,3 százalékot hozott.

Az egyenes kieséses szakaszban a belgák elleni vasárnapi mérkőzés azonban még ezt is jócskán felülmúlta. A teljes közvetítés ideje alatt a Nielsen a 4 év feletti lakosság körében 2,34 millió nézőt mért. Borítékolható, hogy a csúfos vereséggel záruló mérkőzés után vasárnap este kevesen voltak kíváncsiak a meccs utáni elemzésre. Enélkül a Magyarország-Belgium Eb-nyolcaddöntő nézettsége 2 millió 796 ezer, közönségaránya a teljes népesség (4+) körében 61,5 százalék volt. Ha csak a játékidőt nézzük akkor azt mondhatjuk, hogy csaknem 3 millió néző izgult a magyarokért, első félidei nézettség 2 millió 810 ezer, a másodiké 2 millió 829 ezer volt. Az MTVA közleménye szerint voltak olyan percek a mérkőzésen, amikor a nézőszám meghaladta a 3 milliót, ám érdemes megjegyezni, hogy az egy-egy percre odakapcsolást általában szakmailag nehezen értelmezhetően szokták tartani, így az ilyen adatokat a kereskedelmi tévék nem is publikálják. Azt ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban, a 18-49 évesek esetében is 1 millió felett volt a nézőszám, míg a közönségarány meghaladta a 60 százalékot. Ezekre az adatokra a jelenlegi hazai piacon, ahol ebben a célcsoportban a félmilliós nézőszám, vagy a 30 százalék feletti közönségarány már extra jónak számít, csak szuperlatívuszokkal lehet reagálni.


A foci-EB, ahogy a fenti statisztikák is mutatják, a többi csatornáról jelentős számban vitt el nézőket, így mind az RTL Klub, mind a TV2 a korábbi közönségarányától elmaradó számokat hozott. Igaz, az RTL legalább a két foci nélküli estét be tudta húzni.

Az RTL Klub átlagos közönségaránya 14,1 százalékot tett ki. A TV2 némileg javítva 7,7 százalékra emelkedett. Egymáshoz meglehetősen közel volt a Cool (4,1% SHR) és a F+ (4% SHR) is. A középmezőny sereghajtója  a Duna TV (2,2%) és a Viasat3 (2,1%) lett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!