4,9 milliárd ment el kormánypropagandára 3 hónap alatt


Ez a júliustól októberig terjedő időszak mérlege.

3 hónap alatt 4,9 milliárd forintot költött a kormány propagandára, írja az Átlátszó.hu.

A lap közadatigányléssel kérte ki a számokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától. A lekérdezett időszakban négy nagy kampány volt, melyeket Balásy Gyula Lounge Design Kft.-je és New Land Media Kft.-je szállított.

1,27 milliárdba került az Erzsébet-táborok reklámozása július végétől augusztus utolsó napjáig, augusztus 8-tól 20-ig ment a júliusban véget ért vizes vb kampánya közel 500 millióért, szeptemberben a kormány eredményeiről beszámoló, önfényező pr-cikkek jöttek 846,8 millióért, a szeptember végi, Soros-terves hirdetések pedig 2,3 milliárdba kerültek.

A reklámmegjelenítések legnagyobb nyertesei a szokásos arcok voltak:

  • Mészáros Lőrinc Mediaworkse és Echo TV-je 1,24 milliárdért jelentetett meg kormányzati hirdetéseket
  • Habony Árpád hitelezője, Tombor András is jól járt, Mandinerje, tévécsatornák reklámidejét értékesítő Atmediája, és a hozzá tartozó, rádiók és tévék reklámidejét értékesítő Media Services Company Kft.-je 869 millió forintot kapott kormányreklámok megjelenítésére
  • Habony Árpád (Lokál, Modern Media Group Zrt.) 479,6 millió forintot kaszált négy kampányon
  • Andy Vajna a TV2-n, Lapcomon és Radio Pluson keresztül 358,2 millió forinthoz jutott
  • Rákosi Tamás, a TV2-nek beszállító IKO tulajdonosa az IKO-hoz tartozó Odex-szel (mely közterületi reklámokkal - óriásplakátokkal, citylightokkal - foglalkozik) 280,9 milliót keresett a kampányokon

A 846 milliós önfényező kampány így pörgött ki az újságokban:

  • 274,6 millió forint értékben jelentek meg pr cikkek a Mediaworks megyei lapjaiban és azok online felületein
  • 220,9 millióért voltak sikercikkek a Lokálban és a 888.hu-n
  • 74,9 millióért a Ripostban,
  • 53,6 millióért a Magyar Időkben,
  • 7,6 millióért a Pesti Srácoknál,
  • és 4,6 millióért a Mandineren.

A vizes vb 489 milliós utólagos kampánya meg sem jelent a közbeszerzési adatbázisban. A gyakorlatban ilyenek mentek:

  • 50 perces FINA-dokumentumfilm 46 millió forintért a New Land Media Kft.-től,
  • 25 másodperces reklámspot FINA-eredménykommunikáció címszóval 24,5 millió forintért,
  • és végül augusztus elején egy médiakampányt 418,3 millió forintért (ezek a reklámok csak tévékben, rádiókban és online felületeken jelentek meg, nyomtatott lapokban és plakátokon nem)

És a kisebb játékosok zsebét is jól megtömték a négy nagy kampány során. Róluk az Átlátszónál lehet olvasni, ahol egyéb izgalmas részletek is kiderülnek a kampányköltésekről és azok eloszlásáról.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.