3p

Vasárnap, a korábbi napokéhoz hasonlóan kiszámíthatatlanul közlekednek a vonatok. A MÁV hiába próbált kompromisszumos javaslatot tenni, a szakszervezet az elégséges szolgáltatás nyújtásáról sem volt hajlandó megállapodni.

A még elégséges szolgáltatásról a MÁV és a szakszervezet képviselői nem tudtak megegyezni szombaton sem, így bizonytalan, hogy mely járatok és mikor közlekednek.  A MÁV és a VDSZSZ szombat délután öt órakor folytatta az immár 69. egyeztető tárgyalását. A vasúttársaság – az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva – most is kompromisszumra törekedett: új javaslata szerint a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta, a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt sem fogadta el, így marad a kiszámíthatatlan vonatközlekedés. A felek vasárnap 17 órakor folytatják az egyeztetést.

Szabó Imre, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének éjszakai ügyeletese vasárnap hajnalban az MTI-nek elmondta, hogy a szombat esti helyzethez képest nincsen változás. Emlékeztetett arra, hogy előző nap közeledtek ugyan az álláspontok, de nem született megállapodás. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) az MTI-nek szombaton este eljuttatott közleménye szerint a MÁV a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatban továbbra is hajthatatlan, ezzel az érdekképviselet véleménye szerint: "újabb kesztyűt vág az elkeseredett vasutasok arcába, aminek beláthatatlanok lehetnek a következményei".

Ezzel szemben a MÁV közleményében azt hangsúlyozta, hogy a szakszervezet bebizonyította: sztrájkolni akar, de úgy, hogy az utasok alapvető jogait félretéve, meggátolja az eljutást. Minden felelősség a bizonytalan és kiszámíthatatlan vasúti közlekedésért a VDSZSZ Szolidaritást terheli. A szakszervezet olyan helyzetet teremtett, amely elrontja a karácsonyi ünnepi forgalmat. Erre a magyar vasút történetében még nem volt példa. Azért nem akar megállapodni a még elégséges szolgáltatásról, mert akkor – még a kevesebb vonatjárattal is – kiszámítható lenne az utazás, így érzésük szerint csökkenne a munkabeszüntetésük ereje, a sztrájk okozta kellemetlenség az utasok számára enyhülne.

A MÁV – az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva – mindig kompromisszumra törekedett, amikor arról szóltak az egyeztető tárgyalások, hogy a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból, mennyi az a vonatmennyiség, amivel még biztosítható a szükség-menetrend.

A VDSZSZ sajnos nem volt partner az utasok érdekeit szolgáló megegyezés elérésében, holott – az egyes munkabeszüntetések alkalmával – a vasúttársaság igyekezett elébe menni a szakszervezeti követeléseknek, és időről időre csökkentette a megajánlott még elégséges szolgáltatás mértékét. A MÁV Zrt. bízott abban, hogy az utasok érdekeit a VDSZSZ is fontosnak tartja és megegyezés születhet. A MÁV ebben a helyzetben ígéri: a biztonsági feltételek mellett továbbra is gondoskodik – lehetőségei szerint – az utasok elszállításáról, megszervezi a vonatközlekedést, ahol csak lehet, mondta el Kavalecz Imre a MÁV szóvivője.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!