2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

20,5 kilométernyi sínpárt és a kapcsolódó létesítményeit korszerűsítenek ennyiből.

Több mint 51 milliárd forintból korszerűsítik a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 kilométeres vasúti vonalszakaszt, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok - hangzott el a korszerűsítési projekt alapkőletételén szerdán, Budapesten.

A rendezvényen Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója ismertette: a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítése több mint 51 milliárd forintból, a kapcsolódó munkálatok (biztosító-, utastájékoztatási és távközlési rendszer) és az ETCS2 (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése közel 17 milliárd forintból valósul meg, a teljes projektköltség többségét, 42,6 milliárd forintot uniós támogatásból fedezik.

Felidézte, hogy a vonalszakasz állapota az elmúlt évtizedek során fokozatosan romlott, de a felújításnak köszönhetően megszűnik a sebességkorlátozás, így rövidül a menetidő, javul a szolgáltatások színvonala, a vasúti közlekedés versenyképesebbé válik.

Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára elmondta: összesen 882 kilométer vasútvonal újul meg 2020-ig és közel 45 ezer férőhelynyi új jármű-kapacitás lesz elérhető. A következő évek során csaknem 1500 milliárd forint fejlesztési forrás áll rendelkezésre a kötött pályás közlekedés fejlesztésére.

Somodi László, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési igazgatója ismertette: 2020-ig - a teljes pályaátépítés mellett - 8 állomás újul meg a szakasz mentén, akadálymentesített (szintbeli felszállást biztosító) peronokat emelnek, P+R parkolók jönnek létre, továbbá 27 híd, áteresz, aluljáró és egyéb műtárgy épül.

A korszerűsítési munkák várhatóan nem érnek véget Százhalombattánál, a vasútvonal Pusztaszabolcsig további 30 kilométeren újulhat meg a következő évek során - tette hozzá az igazgató.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!