2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár kevesebb osztalékot tudott kivenni a Közgépből Simicska Lajos, a számokon alig látszik meg a kormányfővel rosszra fordult kapcsolat hatása.

2015-ben a Közgép annak ellenére nem zárt rossz évet, hogy tulajdonosának, Simicska Lajosnak végérvényesen megromlott a viszonya egykori barátjával, Orbán Viktorral. Ennek következménye lett az is, hogy egyre több fronton próbálják a vállalkozó érdekeltségeit kiszorítani, sőt még a közbeszerzésekből is 3 évre kizárták a vállalkozó cégbirodalmának zászlóshajóját, a Közgépet. Mindez azonban egyelőre alig hagyot nyomott a cégen.

Kapcsolódó cikk:
Simicska 700 milliós osztalékot vett ki a Hung-Isterből

Az árbevétel ugyanis mindössze 10 százalékkal csökkent, így 101,5 milliárd forint folyt be a cég kasszájába. Ráadásul nem is a belföldi, hanem az exportbevétel esett vissza látványosan. Tavaly ugyanis Ausztriából, Hollandiából és Csehországból sem származott bevétele, egyedüliként még a német piac maradt meg a Közgépnek, ahonnak 144 millió forint folyt be a kasszába. 2014-ben az exporttevékenységből még 863,9 milliója származott Simicska cégének.

Az árbevétel növekedésével párhuzamosan 11 százalékkal apadtak az anyagjellegű ráfordítások is, 78,6 milliárd forintot költöttek el ilyen céllal, a személyi jellegű kiadások viszont 6,3 százalékkal emelkedtek, viszont ez az árbevételhez mérten egyáltalán nem jelent tetemes összeget: 6,7 milliárdot fordítottak erre a célra.

Üzemi szinten így 8,4 milliárd forintos nyereséget tüntettek fel a beszámolóban az egy évvel korábbi 12,2 milliárd után. Ezt a pénzügyi és a rendkívüli eredmény 10,4 milliárd forintra növelte, melyre 809 millió forint adót kellett fizetnie Simicska cégének. Adózás után 9,6 milliárd forint maradt a kasszában, melynek nagyjából csak a felét, 5 milliárdot fizettek ki osztalékként, 4,6 milliárd forintot pedig bent hagytak a cégben.

Egy évvel korábban, 2014-ben Simicska még 11 milliárdot tudott kilapátolni a Közgépből, ami után "mindössze" 2 milliárdot hagyott bent.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!