2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dél-koreai Hyundai Motor azt tervezi, hogy a következő négy év alatt közel 81 ezermilliárd vont (61,6 milliárd eurót) fordít új gyárak és egyéb létesítmények felépítésére, valamint kutatási-fejlesztési (K+F) tevékenysége bővítésére.

A világ ötödik legnagyobb autógyártó csoportja kedden nyilvánosságra hozott közleményében tudatta, hogy 2018 végéig 49 ezer 100 milliárd vont költ új üzemek és új központja felépítésére, kutatás-fejlesztésre pedig 31 ezer 600 milliárd vont szán. Ez éves szinten nagyjából 20 ezer 200 milliárd vont jelent, ami 35 százalékos emelkedést jelent a tavalyihoz képest.

A teljes összeg mintegy 76 százalékát belföldi beruházásokra szánják, hogy ezáltal támogassák a dél-koreai gazdaság bővülését. A dél-koreai kormány arra ösztökéli a dél-koreai cégeket, hogy fejezzék be pénzkészletük felhalmozását, és helyette inkább hajtsanak végre beruházásokat és foglalkoztassanak minél több munkavállalót.

A Hyundai a dél-koreai főváros egyik elitkerületében építi fel új központját. A Szöul délnyugati részén található Kangnam-ku kerületben közel 8 milliárd euróért majdnem 80 ezer négyzetméternyi területet vásárolt a cég, hogy felépítse az új székházból, kiállító csarnokokból, hotelekből és üzletekből álló, 105 emeletesre tervezett központját.

A kutatás-fejlesztésre szánt pénzből több mint 11 ezermilliárd vont szánnak környezetbarát - elektronikus vagy hibrid meghajtású - autók fejlesztésére. Mintegy kétezermilliárd vont az internethez kapcsolódó okosautók koncepciójának kidolgozására költenek. A Hyundai több mint hétezer kutatót és mérnököt készül felvenni a következő négy év során, hogy elképzeléseit valóra tudja váltani.

A Kia és a Hyundai márkákat gyártó vállalat a múlt héten jelentette be, hogy várakozásai szerint idén az utóbbi több mint tíz év legalacsonyabb mértékében fog növekedni az értékesített autók száma. A Hyundai-csoport gyengélkedésének hátterében az áll, hogy a jen gyengülése miatt felfutott a konkurens japán autóipari cégek exportja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!