3p

Demszky Gábor egyetért azzal, hogy a 4-es metró mérnök-igazgatójaként a BKV évi hetvenmillió forint körüli összegért egy olyan nemzetközileg elismert szakembert alkalmazzon, aki jártas az alagútépítő technológiában és akinek tevékenységével biztosítható, hogy a jelenlegi határidőre, 2011-ig megépüljön a 4-es metró - erről a főpolgármester nyilatkozott szerdán az MTI-nek.

Demszky Gábor szerint a 4-es metró építésének vezetése azért volt eddig gyenge színvonalú, mivel nem volt olyan nemzetközi gyakorlattal rendelkező vezetője, aki a jelenlegi technológiával metrót épített volna. Azok, akik eddig vezették a 4-es metró projektigazgatóságát, megfelelő felkészültségű mérnökök, de ezzel az alagútépítési technológiai ismeretrendszerrel és az ilyen típusú metróberuházási gyakorlattal nem rendelkeztek.

A főpolgármester kifejtette, hogy a jelölt, Klados Gusztáv, a világ egyik elismertebb metróépítő szakembere. Az 1970-es években Budapesten, majd világszerte több helyen épített metrót, de főépítés-vezetője volt a La Manche-csatorna alatt megépült alagútnak is. Épített olyan metrót is, amelynél ugyanolyan problémával kellett szembenézni, mint ami jelenleg a Fővám téri állomásnál jelentkezik. Elvárható tehát tőle, hogy a metróberuházás teljes folyamatát le tudja vezetni. Demszky Gábor úgy véli, hogy az évi hetvenmillió forint körüli díjazással szembeáll majd az a sok-sok százmillió forintos megtakarítás, amit a jó szakember akár egyetlen tárgyaláson elérhet a kivitelezőknél.

A főpolgármester azt várja Klados Gusztávtól, hogy a kivitelezők felkészült szakembereivel szemben megtalálja majd a megfelelő szakmai érveket, kivédhesse a többletköveteléseket. Leszögezte azt is, ha olyan szakembereket alkalmaznak, mint eddig, akik ezzel a gyakorlattal nem rendelkeznek, akkor kizárt dolog, hogy az adott határidőn belül, az adott költségkeretet tartva és a nagyon magas szintű biztonsági követelményeknek megfelelő beruházás megvalósuljon 2011-ig.

Sajtóhírek szerint a BKV Zrt. igazgatósága kedden tárgyalt az Olti Ferenc vezérigazgató-helyettes által javasolt 61 éves Klados Gusztáv alagútépítő szakember foglalkoztatásáról. Az igazgatóság a kiemelkedően magas jövedelmezés miatt, ami a BKV vezérigazgatójáét is jóval meghaladná, nem hozott döntést. A BKV sajtóirodájának az igazgatóság üléséről kiadott rövid közleménye nem tesz említést erről a napirendi pontról.

Demszky Gábor az MTI kérdésére meglepetésének adott hangot amiatt, hogy a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottsága kedden nem tudta kiírni a BKV vezérigazgatói posztjára a pályázatot. Mint mondta, a Főpolgármesteri Kabinet már egy hete döntött arról, hogy a benyújtott javaslat alapján kiírható ez a pályázat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!