3p

Az Effie reklámhatékonysági verseny fődíját, a platina díjat idén az Insomnia Reklámügynökség nyerte el a Balatoni nyár című kampányával, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített - közölte a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).

A szövetség közleménye szerint a Balatoni nyár kampány vírusfilmje több mint félmillió emberhez jutott el, és hetekig vezette a tárhelyet biztosító freeweb.hu toplistáját. A turisztikai lehetőségeket bemutató weboldal (www.balaton-tourism.hu) látogatottsága az átlagos 25 ezerről 96 ezerre nőtt a kampányt követő júliusi hónapban, így a célként kitűzött 50 százalékos növekedés helyett 285 százalékkal emelkedett az egyedi látogatók száma.

Ünnepélyes külsőségek között pénteken a Madách Színházban hirdették ki a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a MAKSZ által szervezett Effie reklámhatékonysági verseny végeredményét.

Az idén több újdonság is volt a pályázati kiírásban. Így egyebek mellett két új kategóriát hirdettek meg a szervezők: kulturális szolgáltatás és imidzs, valamint az eddigi 5 helyett 10 pályaművet auditált a független kutatókból álló bizottság. Az idén 49 ügyfél 47 ügynöksége működött közre a 84 beadott pályaműben. Döntőbe 36 pályázat jutott, ebből 5 arany, 8 ezüst, 10 bronz Effie-díjas lett.

Új kategóriák idén

A zsűri több kategóriában értékelte a nevezett kampányokat. Így a nem tartós fogyasztási cikkek, tartós fogyasztási cikkek, társadalmi célú kommunikáció, pénzügyi szolgáltatás, kulturális szolgáltatás, szolgáltatás, imidzs, telekommunikáció kategóriákat külön díjazták.

A 23 díjat és a platinát összesen 25 ügynökség és 19 ügyfél vitte haza. Az utóbbiak közül az idei versenyben az Unilever bizonyult a legeredményesebbnek: összesen 9 pályázattal indult, és 2 arany, 1 ezüst és 2 döntőbe jutott alkotás tulajdonosaként távozott a gálaestről. A legtöbb pályázatban érintett ügynökség az OMD Hungary Kft., a McCann Erickson Budapest Kft., a Grey Worldwide Hungary Kft. és a Mediaedge:cia Hungary Kft. volt.

A helyezések száma tekintetében a legeredményesebb ügynökség az OMD Hungary Kft., az MC Media Company Kft., az Initiative Media Hungary Kft., a Republic of Art és a McCann Erickson Budapest Kft. bizonyult. A pályázatok száma és eredményessége szempontjából a legsikeresebb az Insomnia Reklámügynökség Kft., a Noe's Ark Reklámügynökség Kft., az MC Media Company Kft., a Republic of Art és a hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség Kft.

Az eredményességért jár a reklám Oscar 

Az Effie-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, amely a reklámok valódi célját, az elért eredményt díjazza - áll a közleményben. Elnevezése az angol "efficiency", illetve "effectiveness" kifejezésekből ered.

A díjat évente adják át az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységéért. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik.

A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981 óta Európában is rendszeresen rendeznek Effie-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen már 35 Effie partner-ország csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996 óta pedig rendszeresen kiírják az Euro Effie díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább három vagy annál több európai országban is hatékony volt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!