3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Huszonnégy BDt típusú vezetőállásos kocsi felújítására vonatkozó szerződést írt alá Heinczenger István, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese és Dian József, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója a mai napon. A megrendelés értéke 3,3 milliárd forint. A felújított kocsik a Budapest-Cegléd és a Budapest-Szolnok elővárosi vonalakon 2006. július és december között állnak a forgalomba.

A MÁV Zrt. kiemelt stratégiai céljának tekinti az elővárosi közlekedés, ezen belül is az elővárosi járműpark folyamatos fejlesztését. A vasúttársaság e stratégiája mentén, 2005. augusztusban hirdette meg az EU közösségi közbeszerzési pályázatot az elővárosi BDt. kocsik felújítására. A vasúttársaság értékelő bizottsága a Bombardier MÁV Kft. ajánlatát elfogadva 2005. december 2-án eredményesen lezárta a pályázatot. A MÁV a 3,3 milliárd forint értékű korszerűsítést EUROFIMA hitelből finanszírozza - áll a cég mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.

[ajanlo=520][igazitas=left/]A vezetőállásos kocsik számának növekedésével 2006 második felétől a Budapest-Cegléd és a Budapest-Szolnok vonalon érzékelhetően javul a vasúti közlekedés minősége, bővül az utasok által megkedvelt, ütemes menetrend szerint közlekedő vonatok száma.

A huszonnégy kocsiban megújul a belső tér és az elhasználódott műszaki berendezések, légkondicionálást kap a vezetőállás is. A kocsik mozgássérültek által is használható WC-vel, korszerű elektronikával, távvezérlésű lengőajtókkal, textilhuzatos ülésekkel, új ablakokkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek.

Az átépített kocsik forgalomba állásával - amellett, hogy lényegesen javulnak az utazási feltételek - csökkennek a vasúttársaság karbantartási költségei, a járművek élettartama pedig legalább 15 évvel meghosszabbodik. A felújításokat a Bombardier dunakeszi üzemében végzik.

A megállapodás révén a felújított BDt vezetőállásos kocsik száma eléri az 56-ot. Az elmúlt években a dunakeszi üzemben megújult 257 Bhv betétkocsi is. A MÁV Zrt. 2006-ban további 50 betétkocsi felújítását tervezi, a közbeszerzési pályázat kiírására az üzleti terv jóváhagyását követően kerülhet sor.

Az elővárosi forgalomban más vonalakon is történtek jelentős járműfejlesztések: a Budapest-Esztergom elővárosi vonalon 2006. januártól immár huszonhárom Desiro közlekedik Az első tizenhárom Desiro motorvonat mintegy két éve állt forgalomba, ez idő alatt az utasforgalom 22 százalékkal nőtt az esztergomi vonalon.

A Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya és a Budapest-Székesfehérvár elővárosi vonalakon várhatóan 2007. év elejétől 30 korszerű Flirt villamos motorvonat áll forgalomba.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!