3p

A GfK-Ipsos rádiós közönségmérésének friss adatai szerint a kereskedelmileg fontos 18-49-es célcsoportban a Class FM éri el a legtöbb hallgatót, közel 150 ezer emberrel többet, mint a Neo FM. Érdekesség ugyanakkor, hogy Budapesten a Rádió1 Network a célcsoport leghallgatottabb adója.

Az egyes rádiócsatornák hallgatottságának változásai mellett nem mozdult el számottevően a magyarországi össz-rádióhallgatás volumene. 2010 szeptemberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 87,3 százaléka, azaz 7 438 000 fő hallgatott rádiót és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 17 perc volt, amely közel azonos érték az előző hónaphoz képest.

A rádióhallgatás napi görbéje az első őszi hónapot tekintve kismértékben átalakult a nyári hónapokhoz viszonyítva: a görbe a munkába indulás időszakát követve hamarabb kezd épülni, de a csúcsot továbbra is 9 órakor éri el. Jelentősen megváltozott viszont a kora délutáni hallgatottság, mely 14 órakor kezd növekedni s egy második kiemelkedő időszakként 17 óráig 17-19 százalékos hallgatottságot biztosított a rádiók számára.

Szeptemberben került sor a megyeszékhelyi rádióadók hallgatottság mérésének idei harmadik hullámára is. A 18 mért megyeszékhely közül 6 város esetében is magasabb volt 30 százaléknál a leghallgatottabb rádió napi elérése a 15-49 évesek körében, mely országos szinten is kiemelkedő teljesítmény. (Ugyancsak a 15-49 évesek körében a leghallgatottabb országos rádió napi elérése: 18,6%.)

Igen változatos képet mutatnak a megyék abban a tekintetben is, hogy milyen hallgatottsági különbség van a megyei első és harmadik helyezett rádiócsatorna napi elérési adatai között: a legkisebb érték 5,5 százalékpontnyi különbség – ahol tehát 3 rádió is jelentős hallgatottsággal bír -, míg a legnagyobb különbség 27,5 százalékpontnyi.

Az egyes adókat tekintve a felmérés adatai számos érdekességet tártak fel, így például a felnőtt lakosság körében az MR1-Kossuth Rádió a legnépszerűbb, másfél millió hallgatóval igaz ezt elsősorban idős hallgatói táborának köszönheti. A kereskedelmileg fontos 18-49-éves célcsoportban ugyanakkor három kereskedelmi rádió is a közszolgálati csatorna előtt van, mely 409 ezer embert ért el. A legtöbb hallgatót a GfK-Ipsos rádiós közönségmérésének adatai szerint szeptemberben országos szinten az átlag napi elérést tekintve a Class FM volt az éllovas, mely 919 ezer hallgatóval büszkélkedhetett. A második Neo FM 771 ezer, míg a harmadik Rádió1 Network esetében 455 ezer hallgatót mértek.

Ami a budapesti adatokat illeti, az említett 18-49-es célcsoportban meglehetősen szoros a verseny. Az éllovas a Rádió1 Network (135 ezer hallgató), ám után három csatorna is néhány ezres különbséggel áll: a Class FM (114 ezer), a Juventus (111 ezer) és a Neo FM (108 ezer).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!