2p

A nagy üdítőforgalmazó konszernek szerdán Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás - közölte az üdítőipari cégek szakmai szervezete.

A UNESDA - amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes - közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, s felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.

A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről.

Az Európai Unió az elhízást népbetegségnek tartja és a közegészség egyik legnagyobb ellenségét látja benne. Az EU egészségügyi és fogyasztóvédelmi biztosa harcot hirdetett tavaly az elhízás ellen. Ennek érdekében továbbképeznék és jobban oktatnák a fogyasztókat, hogyan lehet egészségesebben élni. Az EU biztosa arra hívta fel a cégek és fogyasztóvédelmi csoportok figyelmét, hogy egyeztessenek Brüsszellel a közös megoldás érdekében.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a University of Michigan hallgatói bojkottot hirdettek a Coca-Cola termékei ellen, mely mögött a társaság elfogadhatatlan viselkedése áll. Az 50 ezer hallgatóval rendelkező egyetem illetékesei szerint a Coke a cég kolumbiai munkásai esetében a munkavállalók alapvető jogait sem tartja tiszteletben, és az ősz során napvilágra került indiai környezetszennyezési ügyben sem tett lépéseket. Ezt követően számos másik amerikai és brit egyetemen indult hallgatói bojkott a Coca termékei ellen.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Új recepttel üzentek hadat a Coca-Colának
Újabb egyetemen lett nemkívánatos a Coke
Kitiltották a Coca-Colát az egyetemről

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!