A UNESDA - amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes - közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, s felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.
A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről.
Az Európai Unió az elhízást népbetegségnek tartja és a közegészség egyik legnagyobb ellenségét látja benne. Az EU egészségügyi és fogyasztóvédelmi biztosa harcot hirdetett tavaly az elhízás ellen. Ennek érdekében továbbképeznék és jobban oktatnák a fogyasztókat, hogyan lehet egészségesebben élni. Az EU biztosa arra hívta fel a cégek és fogyasztóvédelmi csoportok figyelmét, hogy egyeztessenek Brüsszellel a közös megoldás érdekében.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a University of Michigan hallgatói bojkottot hirdettek a Coca-Cola termékei ellen, mely mögött a társaság elfogadhatatlan viselkedése áll. Az 50 ezer hallgatóval rendelkező egyetem illetékesei szerint a Coke a cég kolumbiai munkásai esetében a munkavállalók alapvető jogait sem tartja tiszteletben, és az ősz során napvilágra került indiai környezetszennyezési ügyben sem tett lépéseket. Ezt követően számos másik amerikai és brit egyetemen indult hallgatói bojkott a Coca termékei ellen.
Kapcsolódó anyagok:
Új recepttel üzentek hadat a Coca-Colának
Újabb egyetemen lett nemkívánatos a Coke
Kitiltották a Coca-Colát az egyetemről