4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábban a rövid ajánlattételi határidő miatt visszalépett Hungarian Motorway Konzorcium ismét versenybe száll az elekrtonikusútdíj-tenderen, ezt a szándékát szombaton írásban jelezte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek - közölte a cég hétfőn.

A társaság októberben azt követően lépett vissza, hogy az ÁAK a többi pályázóval egyetemben hiánypótlásra szólította fel, s a konzorcium nem látta biztosítottnak a szükséges igazolások időben történő megszerzését.

Miután a tenderen nyertes Getronics Magyarország Kft. szombaton jelezte, hogy visszalép, a Hungarian Motorway Konzorcium még aznap írásban tájékoztatta a kiírót, hogy szándékában áll újból versenyre kelni és ajánlatot tenni. A cég a levélben azt kérte, hogy a tisztességes verseny jegyében biztosítsák számára az ajánlattételi lehetőséget.

Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára múlt szerdán jelentette be, hogy egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérőtől, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával. Az államtitkár hangsúlyozta: a nyertes ajánlattevő ajánlati kötöttsége fennáll ez idő alatt, és nem változnak a szerződési feltételek, így az sem, hogy július elsején indulnia kell az elektronikus útdíj fizetési rendszernek.

A másik érvényes ajánlatot benyújtó T-Systems-et nem jelölte ki második helyen végzettnek az ajánlatkérő, mivel az ajánlott ár meghaladta a rendelkezésére álló keretet. Így ha végül meghiúsulna a tender, a T-Systems nem lép automatikusan a nyertes helyébe - közölte az államtitkár.

Ezt követően szombaton a tendert kiíró ÁAK közölte, hogy a nyertes cég visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől, a döntést az ÁAK tudomásul vette.

A Getronics szombaton közölte, hogy a piacon "eddig nem tapasztalt mértékű és formájú nyomásgyakorlás következtében olyan bizonytalan üzleti és jogi helyzet alakult ki, amely jogi helyzet tisztázásáig nem áll módjában a szerződést aláírni és a teljesítést megkezdeni". A tenderen nyertes vállalat kifejtette: a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban információik szerint "az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben részt vevő alvállalkozó partnerünket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében".

Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét, azok részleteiről a későbbiekben ad tájékoztatást.

Giró-Szász András kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az, hogy visszalépett a Getronics. A Kossuth Rádió 180 perc című műsorában hétfőn a kormányszóvivő azt mondta, a miniszterelnök és a szaktárca világossá tette, hogy a közbeszerzést elnyert cég nem tudott megfelelni bizonyos feltételeknek, nem tudta a határidőket garantálni.

"Ugyanakkor azt is világossá tették, hogy ez érdemben nem lesz befolyással arra, hogy az elektronikus útdíj beinduljon Magyarországon 2013-ban" - fogalmazott, hozzátéve: ez egy olyan részletkérdés, amelyet a szaktárca állítása alapján át lehet hidalni.

Az ÁAK még szeptember végén hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére.

A társaság ezt követően december 15-én jelentette be, hogy a Getronics Magyarország Kft. nyerte a tendert, miután a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a legjobb ajánlatot tette nettó 34,89 milliárd forintos áron.

Az eredeti tervek szerint a szerződést december 27-én írták volna alá, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!