4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártó Knorr-Bremse vállalatcsoporttal kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Michael Buscher, a Knorr-Bremse AG elnöke írt alá csütörtökön a cég budapesti telephelyén.

A megállapodás aláírása után felavatták a Knorr-Bremse új tesztkamráját, amelyben mínusz 75 fokon vizsgálják a fékeket. Varga Mihály az aláírás előtt kiemelte: azt, hogy a Knorr-Bremse hosszú távra tervezi magyarországi működését, nemcsak közel 100 éves jelenléte mutatja, hanem azok a komoly beruházások is, amelyeket a cég a válság ellenére is megvalósított az elmúlt években.

Michael Buscher hangsúlyozta: a vállalat a magyar kormány partnere az iparfejlesztésben, mert ez kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. A stratégiai együttműködési megállapodás aláírása fontos mérföldkő a Magyarországon egy évszázada jelen lévő Knorr-Bremse számára - mondta az elnök. Varga Mihály kifejtette: a Knorr-Bremse a múlt század húszas évei óta, az akkori Telefongyár Részvénytársasággal kötött licencszerződés óta van jelen Magyarországon és mára a járműipar egyik meghatározó szereplőjévé vált.

Elmondta, a kormány 2012-ben döntött úgy, hogy magasabb szintre emeli az együttműködést a Magyarországon működő nagyvállalatokkal, és az eredmények igazolták a várakozásokat. A stratégiai partnerek az elmúlt években több mint 650 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg, folyamatosan bővítették jelenlétüket Magyarországon, és magyar beszállítókkal állapodtak meg - mondta el a miniszter. Hozzáfűzte: reméli, hogy a beruházások, a kutatási, innovációs és oktatási együttműködés, valamint a támogató szabályozási környezet egyre gyorsabb gazdasági növekedést eredményez. Varga Mihály hangsúlyozta: a Knorr-Bremse vállalatcsoport fejlődése nagyon jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikai céljaihoz.

(Forrás: Varga Mihály, Facebook)

Napjainkban korszakváltásnak lehetünk tanúi az ipari technológiák területén is; a nemzetközi piaci verseny nagyon éles, sokkal több országot érint mint korábban. Ebben a versenyben lesznek sikeres és lemaradó országok is, fontos, hogy Magyarország sikerrel vegye ezt az akadályt, és olyan erős ország épüljön, ahol az emberek bízhatnak abban, hogy a munkán keresztül boldogulhatnak - fejtette ki a miniszter.

Kitért arra is, hogy szerdán sikerült megállapodni Oroszországgal a paksi atomerőmű-beruházás pénzügyi szerződéséről. Varga Mihály szerint jó, "nyugodt szívvel vállalható" megállapodás született, amely hozzá tud járulni ahhoz, hogy a magyar gazdaság szereplőit olcsó, versenyképes energiával lássák el. Elmondta, hogy 3,95 és 4,95 százalékos sávos kamatozású, eurókamatú hitelt vesz igénybe Magyarország; 80 százalékban az orosz, 20 százalékban a magyar fél viseli a kivitelezés költségeit.

Varga Mihály elmondta: a magyar gazdasági növekedéshez jelentős mértékben járulnak hozzá a német vállalatok, azok, amelyek válság idején is bővítették magyarországi termelésüket. A következő évek feladata, hogy ez a bővülése ne álljon meg - hangsúlyozta. A magyar beszállítói háttér bővítését nemcsak a kormány, hanem a Knorr-Bremse is támogatja - mondta Varga Mihály.

Németország Magyarország elsőszámú gazdasági partnere, 2012-ben a Németországba irányuló magyar export 1,1 százalékkal, 2013 első tíz hónapjában pedig 3,7 százalékkal emelkedett. A közép-európai térségnek fontos a Németországgal való együttműködés, de az erős német partneri kapcsolat mellett Magyarország törekszik arra is, hogy az exportáló cégeknek - főleg keleti irányban - új  piacokat találjanak.

Michael Buscher az aláírás előtt kiemelte: míg a válság kitöréskor sok cég visszafogta beruházásait, a Knorr-Bremse folytatta helyi üzemeinek fejlesztését. 2010-ben adták át Budapesten vasúti üzletáguk új gyárát, és ugyanebben az évben döntöttek arról, hogy Kecskeméten új gyárat építenek; ezt nemsokára át is adják. Az utóbbi 5 évben a cégcsoport több mint 100 millió eurót fektetett be Magyarországon - mondta.

Az autóiparban a siker fontos összetevője a kutatás-fejlesztés; a Knorr-Bremse évente 250 millió eurót költ erre. A cégnek Budapesten is vannak fejlesztési központjai, amelyek több mint 100 fejlesztőmérnököt foglalkoztatnak; ők egyrészt a vezérlési szoftvereket fejlesztik, de a mechatronikai alkatrészek kifejlesztéséért is felelősek - hangsúlyozta Michael Buscher. Az elnök elmondta azt is: a Knorr-Bremse szeretné bevonni a termelésbe a magyar beszállítókat, akik nemcsak a helyi gyárakat, hanem az egész európai régiót minőségi alkatrészekkel láthatják el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!