3p

Így nem tudjuk, Tállai András után más képviselő is lobbizott-e a térsége autósaiért.

Mint portálunk tegnap megírta, Tállai András legalább két politikusnak adott ötletet az akciójával, amikor bő két hete elintézte, hogy választótérségében, Mezőkövesden csökkenjen az üzemanyag ára. Az egyik a kdnp-s Hollik István volt, a másik Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Képünk illusztráció 

Lázárt a tegnapi Kormáninfón kérdeztük arról, megnézte-e már otthon a benzinárakat és mit tapasztalt. Tettük ezt két héttel azután, hogy először érdeklődtünk a véleményéről Tállaival kapcsolatban. Akkor elismerően beszélt a fideszes párttársa "ügyintézéséről" , hozzátéve, hogy ha hasonlót tapasztalna Hódmezővásárhelyen és térségében, ő is intézkedne. Szerinte mindegy, hogy benzinről vagy alapvető élemiszerről van szó, ha indokolatlan eltérést látna az árazásban, cselekedne.

Ezek után beszélt arról tegnap, hogy utánanézett, és valóban talált eltérést az egyes kutak között. Volt, ahol 8-10 forintos különbséget is látott. Azt viszont még nem döntötte el, hogy milyen módon avatkozik be, mint mondta, nem a MOL-lal, hanem a helyi kutak üzemeltetőivel kell ezt megbeszélnie, mert ők döntenek az árakról. Mindenesetre a Tállai Andrást ért sajtókritikák megfontolásra késztetik, hogy meddig mehet el - tette hozzá.

Még a lázári nyilatkozat előtt kerestük meg a MOL-t, hogy megtudjuk, az eltelt bő két hétben mennyi jelzés érkezett be hozzájuk az árazásukkal összefüggésben, hányszor kellett parlamenti képviselővel beszélniük erről, és kik voltak ők.

A cég azonban nem bizonyult közlékenynek. Hivatalos válaszuk szerint ahogyan eddig, úgy a MOL most sem kommentál konkrét árakat vagy az árazási gyakorlatát. Hangsúlyozzák ugyanakkor, hogy az üzemanyagok ára, hasonlóan a legtöbb fogyasztási cikkhez, számos piaci körülménytől függ. Magyarországon csaknem 2000 töltőállomás van, ennek csak egynegyedét működteti a MOL. Piaci vállalatként a versenypiaci tényezőket, ideértve a fogyasztói visszajelzéseket is a MOL folyamatosan figyelemmel kíséri, elemzi, és szükség esetén módosítja az árakat. Az árazás ugyanakkor tisztán kereskedelmi kérdés.

Ebből azért néhány fontos üzenetet ki lehet olvasni. Az egyik rímel a Lázár János elmondottakra: csak minden negyedik kút árazása függ csak közvetlenül a MOL-tól. A legtöbb esetben tehát a kutakat működtető vállalkozásoknál kell érdeklődniük a végső árak miatt az elégedetlen polgároknak, képviselőknek. Ugyanakkor az is kiderül a válaszukból, hogy teljesen nem engedik el a fülük mellett a beérkező jelzéseket, még ha alapvetően nem is ez határozza meg a benzin árát. Arra elsősorban a kereskedelmi, piaci folyamatok hatnak.

Arra viszont egyelőre nincs válasz, hogy volt-e olyan képviselő Tállai mellett, aki felvette a kapcsolatot a társasággal, hogy elmondhassa panaszát.

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!