2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyári labdarúgó-vb során a német kiskereskedelmi és idegenforgalmi ágazat is megkapja a kezdőrúgást, állítják az elemzők. A legnagyobb forgalomnövekedésre a Media Marktot is ellenőrző Metro AG számíthat.

A Standard & Poorsnak, a világ legnagyobb hitelminősítőjének számításai szerint a jelenleg 2,2 milliárd euróra becsült, 0,6 százalékos növekedésnek megfelelő pótlólagos kiskereskedelmi forgalmat is jelentősen meghaladhatják a játékokhoz kötődő pluszbevételek.

Különösen a fogyasztói elektronikai kiskereskedelmi szektor járhat jól, az új generációs tévékészülékek eladásainak gyorsulása miatt, áll az elemzésben, amely szerint ez az iparág éppen most áll át a "nagy dobozos", katódsugárcsöves készülékekről a modern, lapos plazma- illetve folyadékkristály-képernyős technológiára, és a világbajnokság jó eséllyel e technológia terjedését is gyorsítani fogja.

A folyamatot az S&P szerint a 2007-re tervezett németországi áfa-emelés is erősíti; a kulcs jövőre 17 százalékról 19 százalékra emelkedik, a fogyasztók előre hozzák vásárlásaikat. A Standard & Poors szerint a világbajnokságból legnagyobb előnyt húzó vállalatok között lesz valószínűleg a Merck KGaA vegyi és gyógyszeripari csoport, amely a lapos tévékben használt folyadékkristály világvezető gyártója; a cég e termék világpiacának kétharmadát ellenőrzi.

Ugyancsak a világbajnokság nyertese lehet a legnagyobb német kereskedelmi lánc, a Metro AG, amely az Európában piacvezető, tizenegy országban 503 áruházat működtető Media Markt fogyasztási elektronikai áruházhálózatot is birtokolja, áll az S&P előrejelzésében.

A hitelminősítő szerint a német szálloda- és vendéglátóipar csak a világbajnokságtól 500 millió euró pluszbevételre számíthat, és ebben nincsenek benne a városi utazásokból és a rövid kirándulásokból várható kapcsolódó bevételek. Mindemellett ha a német válogatott jól szerepel, netán megnyeri a VB-t, annak hosszabb távú kedvező hatása lehet a német fogyasztói bizalomra - ahogy 1998-ban Franciaországban is történt -, és szárnyakat adhat az éppen fellendülő német üzleti bizalomnak is, áll a londoni elemzésben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!