A Standard & Poorsnak, a világ legnagyobb hitelminősítőjének számításai szerint a jelenleg 2,2 milliárd euróra becsült, 0,6 százalékos növekedésnek megfelelő pótlólagos kiskereskedelmi forgalmat is jelentősen meghaladhatják a játékokhoz kötődő pluszbevételek.
Különösen a fogyasztói elektronikai kiskereskedelmi szektor járhat jól, az új generációs tévékészülékek eladásainak gyorsulása miatt, áll az elemzésben, amely szerint ez az iparág éppen most áll át a "nagy dobozos", katódsugárcsöves készülékekről a modern, lapos plazma- illetve folyadékkristály-képernyős technológiára, és a világbajnokság jó eséllyel e technológia terjedését is gyorsítani fogja.
A folyamatot az S&P szerint a 2007-re tervezett németországi áfa-emelés is erősíti; a kulcs jövőre 17 százalékról 19 százalékra emelkedik, a fogyasztók előre hozzák vásárlásaikat. A Standard & Poors szerint a világbajnokságból legnagyobb előnyt húzó vállalatok között lesz valószínűleg a Merck KGaA vegyi és gyógyszeripari csoport, amely a lapos tévékben használt folyadékkristály világvezető gyártója; a cég e termék világpiacának kétharmadát ellenőrzi.
Ugyancsak a világbajnokság nyertese lehet a legnagyobb német kereskedelmi lánc, a Metro AG, amely az Európában piacvezető, tizenegy országban 503 áruházat működtető Media Markt fogyasztási elektronikai áruházhálózatot is birtokolja, áll az S&P előrejelzésében.
A hitelminősítő szerint a német szálloda- és vendéglátóipar csak a világbajnokságtól 500 millió euró pluszbevételre számíthat, és ebben nincsenek benne a városi utazásokból és a rövid kirándulásokból várható kapcsolódó bevételek. Mindemellett ha a német válogatott jól szerepel, netán megnyeri a VB-t, annak hosszabb távú kedvező hatása lehet a német fogyasztói bizalomra - ahogy 1998-ban Franciaországban is történt -, és szárnyakat adhat az éppen fellendülő német üzleti bizalomnak is, áll a londoni elemzésben.