4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elindult vasárnap Hajdú Péter új showműsora, ami csak a Nagy Duett nézőinek egy részét tudta megtartani.

Továbbra is kétarcú a TV2, a hétköznap estéken csak a nagyobb kábelcsatornákkal van versenyben. A hétvégéken azonban immár harmadik hete – a Kismenők és a Nagy Duett indulása óta – remekel. Ezúttal sem volt ez másképp, a program annyiban változott, hogy elindult Hajdú Péter új műsora, a Showtime, ami tovább javította a csatorna vasárnapi eredményét. Igaz, a showműsor számai elmaradtak az előtte futott produkció mutatóitól, hiszen nem csak nézőszámban, de a tévék előtt ülők arányában sem tudta a Nagy Duettet megközelíteni.

Ha már kettőség, akkor érdemes arra is néhány szót vesztegetni, hogy a TV2 húzóműsorai, vagyis a fent említett Nagy Duett, Kismenők és Showtime mennyivel nagyobb arányban éri el a nézőket a teljes lakosságban, mint a hirdetőknek fontos 18-49 év közöttiek körében. A legsikeresebbnek számító Nagy Duett esetében egyébként még akár akceptálhatónak is mondhatnánk a 3,3 százalékpontos különbséget (a teljes lakosságban a nézők 31,1 százaléka követte a programot, míg a 18-49 éveseknél 27,8 százalék volt az arány). A Kismenőknél viszont 6,4, míg a Showtime esetében 6,1 százalékpontos volt a differencia. Korábban persze az RTL Klubnál is láthattunk a legnagyobb nézettségű műsorok esetében ilyen irányú eltérést, most viszont a másik irányba billent a mérleg nyelve, hiszen az Éjjel-nappal Budapest, a Farm vagy a Gyertek át szombat este! esetében is azt láthattuk, hogy a fiatalabbak nézik szívesebben. (Azt persze hozzátehetjük, hogy a hazai jövedelmi viszonyok alapján a TV2 által favorizált 18-59-es korcsoport sokkal jobban megfelelne a kereskedelmileg fontos célcsoportnak, mint a mostani 18-49-es – szerk.)

Ami a Showtime-ot illeti, külsőségeiben, díszletében az ismert nagy külföldi beszélgetős műsorokhoz próbált felzárkózni. A műsornak persze kiütköztek a gyengeségei, amely annak idején a Frizbi pályáját is meghatározta. Hajdú Péter továbbra sem tűnik annak a karizmatikus, humoros figurának, aki egy ilyen másfélórás showműsort el tudna vinni. A műsor mellett szól, hogy ha túllépnek azon, hogy a TV2 saját műsorait "keresztbe promózzák", akkor kéthetente még itthon is össze lehet szedni annyi érdekesebb történetet és szereplőt, akikre kíváncsiak lesznek a nézők. Ahogy az is, hogy a Nagy Duett vélhetőleg folyamatosan szállítja a nézőket, akiket "csak meg kellene tartani".

A következő időszakban hétvégenként az RTL is erősíteni készül, igaz a három új műsor közül egyik sem az esti időszakban kerül majd adásba. Vasárnap délelőttönként láthatják a nézők A segítség házhoz jön című életmódváltó műsort, míg szombaton kora délutánonként a Fitt Mánia kerül majd adásba. A Kisdumások szintén szombatonként jelentkezik, melyben a Heti Hetes-ben szereplő, Hajdú Steve teszi fel ügyeletes nagybácsiként a hét aktuális kérdéseit, amire négy 6 és 10 év közötti kisdumás válaszol.

Ebben világelső a felcsúti foci


Ezeknél persze könnyen lehet, hogy sokkal izgalmasabb lesz a Viasat3 új műsora, az Ádám keresi Évát. Ez lesz ugyanis Magyarország első meztelen valóságshow-ja. A műsor egyébként a korábban megismert műsorok közül az Éden Hotelhez hasonlít leginkább, hiszen egy idilli, trópusi környezetben forgott párválasztós realityről van szó. A csavar az lesz, hogy a szereplők ruha nélkül szerepelnek majd benne. Ráadásul kitakarás nélkül mutatják a szereplőket, ami az este 10 órás kezdés ellenére is „meredeknek tűnik”.

Ami pedig a múlt hét számait illeti, főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 20,2 százalékos volt. Eközben a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 11,8 százaléka nézte. Egymással versengett az RTL-csoport két kábeltévéje, a F+ (5,7% SHR) és a Cool (5,4% SHR). A Viasat3 (3,3% SHR) és a Duna TV (2,6% SHR) zárta ezúttal is a sort.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!