3p

A mérésben résztvevő rádiók összhallgatottságából a NeoFM részesedése (share%) magasan a legnagyobb, derül ki a Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb adataiból. Az áprilisi mérőszámok azt is megmutatják, hogy a rádiózással eltöltött időt (ATS) nézve a leghosszabb ideig a Neo-t hallgatják. A NeoFM producere azonban túlmutat a rádiók versengésén és kiemeli: a rádiók a televíziókkal is bátran állják a versenyt a hazai médiapiacon.

A több mint 7 milliós rádiós piac legnagyobb részét, majd’ 3 millió hallgatót a két nagy kereskedelmi rádió tudhat magának – derül ki az Ipsos/GFK rádiós közönségmérés legfrissebb, áprilisi adataiból. A két nagy kereskedelmi adó gyakorlatilag fele-fele arányban uralja a többséget a teljes lakosság tekintetében. Ezzel a mutatóval (reach) a kutatás bárkit annak a rádióállomásnak a hallgatói közé sorol, aki minimum 15 percre, akár csak belehallgat az adott rádióba.

Jelentősen elmozdulnak azonban az arányok a NeoFM javára, ha a lojalitást jobban kimutató közönségarányt és a rádiózással eltöltött időt vizsgáljuk.

A rádiók hallgatottságának közönségaránya (share%) a célcsoport teljes rádióhallgatási idejének a vizsgált adóra eső százalékos hányadát jelenti, azaz a célcsoport teljes rádióhallgatásának hány százalékát szerezte meg az adott rádió. E mérőszám szerint a NeoFM 24%-os hallgatottsági részesedéssel bír ellentétben a Class-al, aminek mindössze 15%-os a közönségaránya.

Szembetűnő a NeoFM előnye akkor is, ha azt nézzük, hogy egy átlagos hallgató hány percet tölt az adott rádióval. E mutató (ATS) szerint a Neo hallgató 4,2 órát tölt kedvenc rádiója hallgatásával naponta, míg a Class hallgatói csupán 2.6 órát, ami szintén jelentős különbség. Ez utóbbi adat jól mutatja azt például, hogy egy Neo hallgatót nagyobb eséllyel lehet információval “eltalálni”, mint a vetélytársét.

Bolla Zsolt, a NeoFM producere, bár sok szempontból kifogásolja a jelenlegi rádiós mérési metódust, egy dologot kiemel: “a hallgatottsági kutatások, összevetve a TV-nézési tendenciákkal egyértelműen mutatják, hogy a TV médiapiaci hegemóniája leáldozóban van, s a rádiók egyre erősödnek illetve tartják magukat.”  Mint elmondta, a 18-49 közötti célcsoportot vizsgálva például a kereskedelmi televíziók egyes műsorai mostanában maximum 5-600 ezer nézőt produkálnak, míg ebben a célcsoportban például a Bumeráng folyamatosan 700 ezer körüli hallgatói tábort vonz. Bolla tehát a rádiók javára írja, hogy míg a televíziók alkalmanként, egy-egy bizonyos műsorral tudnak ilyen nézettséget felmutatni, addig a rádióknál megbízhatóan biztos, hogy reggel-délelőtt magas a hallgatottság.

A producer kiemeli emellett azt is, hogy míg a televízióknál műsorfüggő, hogy ki, melyik csatornát választja, addig a rádió hallgatók emocionálisan jobban kötődnek kedvenc csatornájukhoz. Bolla arra is kitért, hogy míg a rádiók hallgatottsága a reggel-délelőtti időben csúcsosodik ki és a nap folyamán egy lassú csökkenést, tehát egy kiegyenlítettebb napi hallgatottságot mutat, addig a tv csak az esti órákra mutat egy rapid emelkedést, míg a nap folyamán elenyésző a nézettsége.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!