2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Svájcban elvégzett vizsgálatok szerint a Renault francia autógyártó egyterűje, az Espace motorjának nitrogén-oxid-kibocsátása akár 25-szöröse is lehet a megengedett értéknek, ha bemelegszik a motor.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) végeztek vizsgálatokat az Espace 1,6 literes, az Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak megfelelő dízelmotorral felszerelt változatával. A hat teszt eredményeit kedden hozták nyilvánosságra.

Jürgen Resch, a DUH igazgatója kedden Berlinben tartott sajtótájékoztatóján kiemelte: azért végeztették el a svájci vizsgálatokat, mert a dízelmotoros Renault Espace valós károsanyag-kibocsátása más tesztek során is ijesztő mértékű volt.

"Ha az autó motorja nem hideg, hanem meleg volt, a tesztpadokon végzett minden felmérés során olyan mennyiségű káros anyagot bocsátott ki, amelyet még soha nem tapasztaltunk"

- mondta.

Ez most a Renault kínálata

A berni laboratóriumi vizsgálatok során a Renault Espace nitrogén-oxid-kibocsátása 13-25-szörös mértékig haladta meg az engedélyezett, 80 milligramm/kilométer mennyiséget, így legrosszabb esetben kilométerenként 2,06 gramm nitrogén-oxiddal szennyezte a levegőt.

"Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, hogy állítólag korszerű autók, amelyek ennyire szennyezik a levegőt, manapság is közlekedhetnek az utakon" - fogalmazott Axel Friedrich közlekedési szakértő.

A Volkswagen német autógyártó konszern károsanyag-kibocsátási botrányának kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, azaz nemcsak a Volkswagen, hanem a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátási értékeit. A Daimler és a BMW azonnal visszautasította ezt az állítást.

Egy hónapja a német környezetvédő civil szervezet a BHF-en elvégzett vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata "bizonyos helyzetekben" akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét. Az Opel azóta sem reagált erre a vádra, amelyet a keddi berlini sajtótájékoztatón megismételtek a DUH vezetői.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!