2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Synergon Informatikai Nyrt. konzorcium tagjaként indul az elektronikus útdíj tenderen, miután hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártóktól független China International Telecommunication Construction Corporation (CITCC) kínai vállalattal - közölte a Synergon hétfőn a tőzsde honlapján.

A CITCC mint fővállalkozó, továbbá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Synergon leányvállalata, a Synergon Integrator Kft. 10 százalékot meghaladó részvétellel, valamint az I-Cell Kft. 10 százalék alatti aktivitással közösen pályázik az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. tenderén.

A közlemény szerint a Synergon csoport és a kínai vállalat között az elmúlt napokban folytatott tárgyalások eredményeként a két fél stratégiai együttműködési megállapodást kötött. Ennek keretében Magyarország mellett Bulgáriában, Ukrajnában, Horvátországban és Oroszországban meghatározott területeken, egyebek közt a közösségi közlekedési megoldások, azon belül is részben az útdíj rendszer tervezett adaptációjában közösen vesznek részt. A megállapodás kiterjed az ÁAK által kiírt, elektronikus útdíj rendszer teljes körű implementációjára vonatkozó pályázaton való részvételre is.

A CITCC az egyik legjelentősebb, gyártófüggetlen infokommunikációs tervező, kivitelező és szolgáltató vállalat, amelynek tevékenysége kiterjed a tervezéstől a kiépítésen keresztül a rendszerintegrációra és az outsourcing szolgáltatások ellátására is. A több mint 10 ezer főt foglalkoztató kínai cég leányvállalatai révén jelen van a világ 35 országában. A CITCC az elmúlt években több tízezer kilométer hosszan valósított meg e-útdíj bevezetést önállóan, illetve partnereivel - áll a közleményben.

Jutasi Zoltán, a Synergon vezérigazgatója szerint a CITCC–Synergon konzorcium rendelkezik mindazon feltételekkel, amit az Állami Autópálya Kezelő meghatározott a tenderkiírás során, sőt a kínai partner referenciái meghaladják a pályázati kritériumokat. A közlemény idézi a cégvezetőt, aki úgy látja: több technológiai megoldást is megvizsgálva van olyan megoldás, amely garantálni tudja a rendszer tervezett - 2013. július 1-jei - indulását.

Az ÁAK pályázatára október 10-ig lehetett beadni a jelentkezéseket, a határidőre nyolc ajánlattevő jelezte részvételét, köztük a Magyar Telekom leányvállalata, a T-Systems Magyarország Zrt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!