4p

A Nagy Duettnek köszönhetően önmagához képest viszonylag jók voltak a TV2 számai, a Ripost című műsor viszont nagyon gyatrán szerepelt vasárnap.

A húsvét miatt megint kissé megkavarodtak a műsorok a hét elején, ami értelemszerűen a nézettségi adatokra is hatott. Ahogy lenni szokott, ünnep lévén nem került képernyőre a hét elején az RTL Klub két nagyon erős műsora, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest, de pihent a Konyhafőnök VIP is. Ennek ellenére főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban még így is az RTL Klubot nézték többen, igazán szorossá sem sikerült tenni az estét a TV2-nek.


Az ezt követő hétköznapokat ismét nyomasztó RTL-es fölény jellemezte. Pénteken volt a legnagyobb a különbség, annak ellenére, hogy a piacvezető csatorna legerősebben teljesítő múlt heti műsora a Konyhafőnök nem is akkor érte el a legjobb számait. Viszont pénteken a fent felsorolt három erős program mindegyike jól teljesített. Hozzá kell tenni, hogy minden eddiginél erősebb volt az RTL Klubon A Konyhafőnök VIP: múlt heti epizódjai kivétel nélkül bekerültek a kereskedelmi célcsoportban a 10 legnézettebb műsor közé. A Konyhafőnök VIP múlt hét csütörtöki adása volt a legnézettebb műsor az RTL Klubon a múlt héten: a nézettségi toplista második helyét szerezte meg és 23,6 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.

A Konyhafőnök VIP után az Éjjel-Nappal Budapest volt a második legnézettebb műsor az RTL Klubon, a kereskedelmi célcsoportban. Múlt heti epizódjai a nézettségi toplista negyedik, hatodik, tizedik és tizennegyedik helyét szerezték meg és 17,9 heti átlagos közönségarányt értek el a 18-49 évesek körében. Az RTL Klub másik, nagy sikerű, saját gyártású napi sorozatának, a Barátok köztnek a múlt heti részei is kivétel nélkül bekerültek a legnézettebb műsorok közé a kereskedelmi korosztály körében, és átlagosan 16,5 százalékos közönségarányt produkált. Nem egyértelmű, hogy a relatív késői időpont, vagy a lassan elfáradó történet miatt hozott kicsit gyengébben a szappanopera.

Így védekeztek az áprilisi tél ellen

Ahogyan eddig is, úgy a 16. héten is az RTL Klub Híradója volt a legnézettebb hírműsor a kereskedelmi célcsoportban. A 18-49 évesek körében az elmúlt héten átlagosan több mint 203 ezer nézője volt az RTL Klub Híradójának és átlagosan 19,5 százalékos – az elmúlt héthez képest 2,3 százalékponttal több – közönségarányt produkált a 18-49 évesek körében. A TV2 Tények elnevezésű műsora ezzel szemben átlagosan 159 ezer nézőt tudott csak képernyő elé ültetni a kereskedelmi célcsoportban, 15,1 százalékos átlagos közönségaránnyal. Ha a teljes lakosságot nézzük, a legnézettebb Híradó 1 millió feletti számot ért el, míg a Tények esetében a 800 ezres szint alatt maradt a hírműsor.

A TV2 számára egyértelműen a Nagy Duett a tavaszi időszakban a mentsvár, amely megingathatatlanul teljesít. Egy héttel korábban ugyan „meghúzták az oroszlán bajszát”, és a 18-49 éves kategóriában volt nézettebb műsor, ám most minden célcsoportban a zenés showműsor tarolt. Emellett a Vigyázat gyerekkel vagyok teljesít folyamatosan jól, és ezúttal a szombat este vetített mozi, a Transformers: A kihalás kora is a csatorna átlaga felett szerepelt.

Érdemes egy kicsit elkalandozni a sportműsorok felé is, hiszen megint volt két topmérkőzés, amely komoly nézettséget ért el. Kedden a BL-ben rendezett Real-Bayern összecsapást (M4 sport) nézte a kereskedelmi célcsoportban minden hatodik tévé előtt ülő. A vasárnapi spanyol el clasico (Real-Barca) is 9 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett.

Megmosolyogtató volt a vasárnap esti egyik adat is, a TV2 magazinműsora, a finoman szólva sem a hitelesség szimbólumaként ismert Ripost nevét viselő magazinműsor a kereskedelemi célcsoportban 4,1 százalékos közönségarányt ért el, és a teljes lakosságot tekintve is csak 5 százalék nézte a tévé előtt ülők közül. Bár nem egy időben voltak a hét utolsó napján, de talán nem meglepő, hogy a TV2 vezér Dirk Gerkens által lesajnált Sváby András féle Heti napló jó másfélszer magasabb számokat produkált. Talán nem véletlen, hogy Sváby és Hajdú Péter műsorának viszonylagos sikere – hiszen utóbbi a TV2-s produkcióitól alig elmaradó számokat hoz – piszkálja a csatorna csőrét. A Blikk információi szerint a TV2 a védjegytörvényre hivatkozva kéri a jogbitorlás megszüntetését, és a Heti Napló Sváby Andrással című műsor címének 8 napon belül való megváltoztatását.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!