A Tények ámokfutása hozta vissza a hétköznapokat


A TV2 hírműsorait a kritikusok ugyan korábban illethették bulváros jelzővel, ennek ellenére az újságírók és a szerkesztők igyekeztek a legalapvetőbb etikai normákat betartani. A múlt héten a Tények új fejezetet nyitott.

Az elmúlt időszakban a köztévé volt az, amelyen kényszeredetten lehetett nevetni, amikor az etikai normákat figyelmen kívül hagyó anyagait bemutatta. A közmédia csatornái ugyan a nyugdíjasok körében népszerűek, ám az aktív népességet tekintve inkább mondhatók marginálisnak, így elvileg keveseket érintett, hogy mit műveltek hírszolgáltatás címszó alatt. Keserű képet kell azonban az ott folyó tevékenységhez vágni, ha felidézzük, hogy 80 milliárd forintos költségvetési támogatást kap a közmédia.

A mögöttünk hagyott héten ugyanakkor a TV2 is felzárkózott a nyílt kormányzati propagandát folytató nemzeti médiához. A Kunfalvi Nóra által Juhász Péterrel, az Együtt politikusával készített anyag valószínűleg minden kétséget eloszlatott, a TV2 meg sem próbál kiegyensúlyozott tájékoztatást nyújtani. Ellentétben a közmédiával, erre persze lehetne azt mondani, hogy egy magánvállalkozás esetén a tartalmat nem ildomos számon kérni, hiszen az ellenzékhez húzó média is időnként erősen provokatív módon dolgoz fel témákat. Az immár a szakmai etikai normákra fittyet hányó Tények kapcsán viszont nem árt hangsúlyozni, hogy a TV2-t egy kormánybiztos, nevezetesen Andy Vajna állami tulajdonú bankoktól kapott hitellel vásárolta meg. Nem mellesleg az állami reklámköltés elsőszámú haszonélvezője lett a médiavállalkozás.

Hogy megtudjuk, a Tények ilyen irányba mozdítása a nézők körében milyen reakciókat eredményez, arra egyelőre várni kell, a szakma és maguk a műsor készítői azonban többnyire nemtetszésüket fejezik ki. Ez abban is megnyilvánul, hogy az utóbbi néhány napban több régi munkatárs döntött a távozás mellett, többen a TV2-t is elhagyják, míg mások, például a Tények egyik arca, Várkonyi Andrea - a csatorna szerint - csak műsort vált. Nyilvánvaló, hogy a műsor még további felmondások esetén sem lehetetlenül el, ha azonban a nézettség drasztikusan visszaesik, az fájdalmasan érintheti a tulajdonost – illetve valószínűleg a Fidesz vezetőit is -, hiszen a TV2 megszerzését az is motiválta, hogy egy nagy nézettségű csatornát sikerül kontrollálni.

Sajtóértesülések szerint a TV2 vezetősége a másfél éve megszüntetett magazinműsorát, a Naplót is szeretné reaktiválni, amelynek producere Hajdú Péter lesz. A műsor újraindítása kapcsán több korábbi riporter és szerkesztő kapott megkeresést a csatornától, ám a TV2 (egykor) legsikeresebb műsorának alkotói közül a többség biztosan nem fog részt venni a magazinműsor készítésében.

15 milliárd jut egy újabb magyar stadionra

A Tények mindenesetre még mindig a TV2 legnézettebb műsora, más kérdés, hogy a három munkanap ellenére sem tudott villantani a csatorna. Pedig az, hogy az RTL "nehéztüzérsége", a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest csak háromszor került képernyőre a múlt héten, elvileg megadta a felzárkózás lehetőségét, amellyel nem igazán tudtak élni. A két csatorna főműsoridős (19-23 óra között) versengését a kereskedelmi célcsoportban ismét utcahosszal nyerte az RTL Klub, amely mind a hét estén felülmúlta a TV2-öt.

A 11. héten a 18-49 éves célcsoportban esténként (19-23 óra között) az RTL Klub közönségaránya 19,1 százalékos volt, a TV2 pedig 10 százalék fölé tudta magát küzdeni (10,1% SHR). A F+ (5,3% SHR) kilépett a Cool árnyékából, ám ez elsősorban utóbbi visszaesésének tudható be, hiszen a néhány hete még 7 százalék feletti is járó csatorna 5 százalékos közönségarányig csúszott vissza. A Viasat 3 és a Duna TV egyaránt 3 százalékos átlagos közönségarányt értek el.

mfor.hu




hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.