A virtuális mobilszolgáltató március 1-jei indulásakor az ígérte, hogy tarifáit mindenkor az átlátható, könnyen megérthető percdíjak fogják jellemezni, és ehhez kívánja tartani magát a jövőben is, anélkül, hogy az új adót bármilyen formában beépítené a szolgáltatás díjába - hangsúlyozza a cég.
A közlemény szerint a társaság a rugalmasságából és az eddigi erős ügyfélszerzéséből eredően talált forrást az új adó költségeinek finanszírozására, így nem kívánja az adó miatti megnövekedett terheket az ügyfeleire tovább hárítani.
Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről; a július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is.
A mobilszolgáltatók közül a Telenor még májusban jelezte, hogy az új, perc alapú távközlési adót érvényesíteni fogja áraiban mindaddig, amíg a szektort sújtó két különadó közül az egyiket kivezetik.
A Vodafone azt közölte, hogy az új adó terhét megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban minden esetben kisebb lesz, mint a kivetett adó.
MTI