A Toyota maradt a világelső


A Toyota uralta tavaly is a világpiacot az eladott járművek számát tekintve, és az autógyártók közül egyedül a japán vállalat tudott több mint tízmillió járművet eladni.

A szerdán nyilvánosságra hozott adatok szerint a japán autógyártó vállalat 10 millió 151 ezer járművet - Toyotát, Lexust, Daihatsut és Hino haszongépjárművet - értékesített tavaly. Ez 0,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, mivel az erős amerikai eladások nem tudták semlegesíteni, a japán, a délkelet-ázsiai és más feltörekvő piacokon tapasztalt visszaesés hatását.

A Toyota immár a negyedik egymást követő évben tudta megőrizni a világelsőséget, pedig évközben még rosszul állt a versenyben, ugyanis 2015 első fél évében a Volkswagen német autógyártó konszern megelőzte a Toyotát az eladásokban.

A Volkswagen, amely az ősszel kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány következményeit nyögi, meg tudta tartani második helyét 9,9 millió eladott járművel. Szorosan a nyomában a harmadik hely jutott az amerikai General Motorsnak (GM), amely 9,8 millió járművet értékesített tavaly.

Ez most a Toyota kínálata

A detroiti székhelyű GM több mint hét évtizeden keresztül volt a világelső az eladásokat tekintve, mígnem a Toyota 2008-ban letaszította a trónról. A GM 2011-ben visszavette a vezetést, amikor a Japán északkeleti részét letaroló márciusi földrengés és az azt követő szökőár miatt fennakadások keletkeztek a Toyota termelésében. A következő évben azonban már régi formáját mutattat a japán autógyártó csoport, és azóta is megszakítás nélkül vezeti az éves eladási toplistát.

A 340 ezer munkavállalót foglalkoztató Toyota arra számít, hogy idén 10,1 millió járművet értékesít majd világszerte.

MTI



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.