1p

A túl erős jen, a növekvő nyersanyagárak és a gyenge amerikai autópiac miatt a világ legnagyobb autógyártójának számító japán Toyota 28,1 százalékos romlásról számolhatott be adózott eredményében folyó üzleti éve első, júniussal zárult negyedében. Eladásainak értéke világméretekben 4,9 százalékkal esett vissza, üzemi eredménye viszont csaknem 39 százalékkal.

A csütörtökön kiadott adatok tanúsága szerint első ízben fordult elő negyedéves eredményjelentésekben a japán járműipari konszernnél, hogy romlott az eladás és az eredmény is.

A vállalat vezetője történetükben a legnagyobb kihívást jelentő évnek nevezte az ideit, ahol az eladott gépkocsik számában még minimális növekedést sikerült elérni az első negyedévben, de elsősorban a fejlődő országoknak köszönhetően. Az illetékes az egész üzleti évre a tavalytól mintegy 27 százalékkal elmaradó eredményre számít.

A Toyota a világméretű eladások mennyiségét tekintve 2008 első három hónapjában a General Motors elé került, a világ első számú autógyártójának címét birtokolva.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!