2p

A világ elsőszámú kiskereskedelmi hálózata, a Wal-Mart az átlagos jövedelmű fogyasztókat megcélozva szélesíti olcsó, de minőségi ruházati termékeinek skáláját. Ezzel a vállalat legnagyobb riválisa, a Target ellen indít nyílt offenzívát.

[ajanlo=221][igazitas=left/]Elemzők szerint a Wal-Mart túl merész volt, amikor ellenfele vizeire evezett. Igaz, hogy a kiskereskedelmi behemót nagyjából hatszor akkora, mint a Target, mégis olyan játszmába kezdett, amely az utóbbi vállalat specialitása. Ráadásul az új stratégiával a Wal-Mart elvesztheti eddigi legfontosabb, alacsony jövedelmű vásárlóközönségét. A Target titka, hogy olyan alapvető árucikkei, mint az élelmiszerek vagy a tisztítószerek árait a Wal-Martéhoz igazítja, s a divatos, de megfizethető ruhákat használja nyereségének feltornászására - tudósít a Reuters.

A stratégia eddig bevált: az első negyedévben a Target 6,2 százalékos forgalomnövekedést produkált a legalább egy éve üzemelő boltjaiban, ami több mint kétszerese a Wal-Mart ugyanezen adatának.
A Wal-Mart eddig többek közt az alapvető élelmiszerek árának változtatásával próbálta forgalmát növelni, de ez a taktika az ilyen termékeken lévő alacsony haszon miatt kevéssé vált be. A vártnál alacsonyabb negyedéves eredmények után a vállalat ráébredt arra, hogy túl nagy hangsúlyt fektetett az alacsony árakra, s emiatt elveszített sok, a minőséget előnyben részesítő vásárlót.

A mostani nem az első alkalom, amikor a Wal-Mart egy erős ellenféllel küzd. Két évvel ezelőtt Sam's Club nevű részlege a Costco Wholesale Corporationnel mérte össze erejét, s végül mindkét cég győztesen került ki a viaskodásból. A kialakult árverseny miatt ugyanis a fogyasztók felfigyeltek a vállalatokra, s emiatt nőtt azok forgalma.

A divatkövető vásárlók megnyerése azonban túl nagy feladatnak bizonyulhat, hiszen a Targetnek tízéves előnye van e téren, s jól működő kapcsolatot alakított ki több neves divattervezővel is. Elemzők szerint lehetséges, hogy a Target "megijed" az őt kihívó óriástól, s inkább nem bonyolódik vele konfliktusba. Ebben az esetben a Wal-Martnak jó esélye van a sikerre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!