2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az informatikai támogatás ma már minden vállalati részleg elemi érdeke, nincs ez másképp a marketingnél sem. Egy közelmúltban lezajlott szakmai konferencián a CRM rendszerek használatának előnyeit mutatták be a banki kampányok kapcsán.

Negyedévente egy megkeresést kap egy ügyfél

Az idei tervek között az adatpiac reorganizációja mellett a kampány alapelvek (3R - relevance/relevancia; responsibility/felelősség; result/eredményesség) alkalmazása szerepel. Emellett a bank meg kívánja teremteni a harmóniát a célok (retail stratégiai célok, marketing célok és akciók), a kampányok egymásra épülése és a kommunikációs csatornák között.

A relevancia kapcsán Schay Krisztina azt hangsúlyozta, hogy annak a kínálat, a célok és az ügyfelek esetében is érvényesülni kell. A pénzintézetnél adatbányászati módszerrel vizsgálják, hogy potenciálisan ki veheti igénybe, és ez a szűrés a kimenő ajánlatok esetében - a korábbi általános DM akcióknál - sokkal nagyobb válaszadási arányt eredményez. A kampányok során fontos szempont, hogy az értesítéseket ne vegyék az ügyfelek zaklatásnak, ennek érdekében negyedéves tervek alapján dolgoznak, és egy-egy ember ezen időszak alatt egy megkeresést kap.

A banki tevékenység alapja a bizalom, így a DM akciók során erre kiemelt figyelmet fordítanak. Ezen belül sarkalatos pontnak tartja a szakember az adatkezelés, az adatvédelem kérdését. Minden esetben vizsgálják, hogy az ügyfeleknek a direkt mail küldhető-e, ahogy a call-center visszajelzéseket is feldolgozzák. A felelősség témaköréhez tartozik a korrekt tájékoztatás, a megalapozott ajánlatok kiadása - véli Schay. Figyelmet fordítanak a pro-aktív ajánlatokra is, az ügyfelek igényeinek megfelelően pénzügyi tanácsadói feladatokat is ellátnak.

A rendszer alkalmazásának legnagyobb előnye, hogy a kampányokat illetően nem kell a sötétben tapogatózni, nagyon jól visszamérhető az eredményesség, amely a CRM alkalmazás bevezetéséhez és fejlesztéséhez is kellő alapot jelent. A bank figyelmet fordít a tanulási folyamatra is, hiszen a visszacsatolásoknak köszönhetően a jövőbeli kampányok hatékonysága, a felhasználásra kerülő eszközök alkalmazása tovább finomítható.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!