1p

A francia Danone csoport eladja Amoy üzletágát - mely ázsiai szószok és mélyfagyasztott termékek gyártásával foglalkozik - a japán Ajinomoto cégnek 190 millió euróért. A csoport tájékoztatása szerint ez a több mint nettó 100 millió eurós többlet a 2006-os könyvelésben lesz tapasztalható.

Az Amoy üzletág Hong Kongban és Kínában bonyolítja üzletei jelentős részét, tavaly 77 millió euró értékben adott el árut, áll a közleményben. Ezen kívül a vállalat szállít még az Egyesült Államokba és az Egyesült Királyságba is. A márka domináns szereplője a szójaszószok és mélyfagyasztott levesek, a "dim sum" piacának.

A Danone csoport ázsiai portfoliótisztítása után három fő tevékenységre szeretne a jövőben koncentrálni, a tejtermékekre, az ásványvízre és egyéb alkoholmentes italokra, valamint a süteményekre. Az ázsiai piacon a vállalat 2004-ben több mint 2 milliárd eurót meghaladó forgalmat bonyolított.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Ismét kérője akadhat a Danone-nak
Nem pályázik a Cadbury Schweppesre a Pepsi és a Danone
Nem védi tovább az állam a Danone-t

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!