2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az egyre élesedő piaci helyzetben a hatékonyság az elsőszámú eszköz a versenyelőny biztosítására. Éppen ezért óriási a jelentősége annak, hogy a szervezetek hatékony működése biztosítva legyen.

Rosabeth Moss Kanter szerint a gyorsan változó világban:

  • olyan szervezetet kell kialakítani, amely csökkenti a konfliktusokat és növeli a szinergia lehetőségét,

  • kooperációra kell törekedni a szolgáltatókkal és az ügyfelekkel és elő kell segíteni a kreatív légkör kialakulását.


J. Katzenbach és D. Smith szerint a hatékony szervezetben:

  • a felső vezetés figyelmének középpontjában a teljesítmény és az ezt létrehozó teamek vannak,

  • a vállalati kultúrában mélyen gyökerezik a kihívást jelentő feladatok kiváló teljesítésére való törekvés,

  • a mindennapokat áthatja, hogy az ügyfél az első, ami jelentős profitot hoz a vállalat számára és állandó fejlődési lehetőséget a dolgozóknak.


Richard Pascale a hatékony szervezet számára ilyesfajta "új paradigmát" ajánl:

  • "lágyabb" vezetési stílust (a közös értékekre helyezve a hangsúlyt), hierarchia helyett hálózatot,

  • formális beosztás alapján való irányítás helyett a felhatalmazott dolgozók tevékenységének serkentését ("facilitálását"),

  • a függőleges kapcsolatoknál hangsúlyosabb legyen a vízszintes együttmuködés,

  • a vezetés inkább a folyamatokra, az "egészre" összpontosítson, mint a speciális eszközök, módozatok előírására,

  • a "katonai modellt" váltsa fel az "elkötelezettség modellje".


Tom Peters arra mutat rá, hogy bár sok szervezet "papíron" decentralizálódott, valójában ezt majdnem mindig "újracentralizálás" követi. Javaslata:

  • bontsuk le a szervezetet minél kisebb egységekre,

  • mindenki érezze az üzleti szemlélet (bevétel-kiadás) fontosságát,

  • egyre közelebb kell kerülni az ügyfélhez,

  • minél laposabb legyen a szervezet,

  • az emberek felhatalmazása (empowerment) kulcskérdés,

  • meg kell lovagolni a változást, élére kell állni az újításoknak.


Sokféle tanácsot adnak a "guruk", de van ebben sok közös vonás is: laposabb szervezet, kisebb egységek, nagyobb flexibilitás stb. A következő fejezetekben ezeket a kérdéseket tárgyaljuk részletesebben.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!