2p

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége és árbevétele is nagyobb lett a tavalyi utolsó negyedévben az elemzők által vártnál, elsősorban a kalóriaszegény italok iránti keresletbővülés hatására.

A vállalat szerdán azt közölte, hogy 1,4 milliárd dolláros adózott eredményt ért el a tavalyi utolsó negyedévben.  
 
A tavalyi utolsó három hónapban a részvényarányos eredmény 0,97 dollár lett, egyszeri tételek nélkül pedig 1,20 dollár. Ez utóbbi alapján a szakértők gyengébb adatra, 1,16 dollárra számítottak. 
 
  A kalóriaszegény italokból jön a profit 
 
A vállalat árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben 19,52 milliárd dollár volt. Ez minimálisan elmaradt az elemzői várakozások átlagában szereplő 19,6 milliárd dollártól, de felülmúlta az egy évvel korábbi 18,59 milliárd dollárt.  
 
A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása jelenleg 5,09 dollár.
 
A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett teát és gyümölcslevet isznak. A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeinek cukor-és kalóriatartalmát.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!