3p

A vállalat ismertsége változatlanul az egyik legvonzóbb tényező a frissen végzett álláskeresők körében, de mellette egyre nagyobb húzóerőt jelent a stabilitás és a szakmai fejlődés lehetősége is – derült ki a Figyelő, a Hewitt és az AIESCES Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásából.

A kutatás legfőbb célja az volt, hogy kiderítse, a pályakezdők mely vállalatoknál tudják a legjobban elképzelni a jövőjüket. A több mint 33 ezer megkérdezett véleménye, valamint az egyes cégek által biztosított valós pályakezdő lehetőségek alapján akárcsak a tavalyi évben, idén is az Audi Hungária Motor Kft. került az első helyre a Legvonzóbb Vállalatok összesített listáján. A győri telephelyű gyár a legkomplexebb termelési, valamint logisztikai kihívásokat és lehetőségeket nyújtja, miközben transzparens módon felépített munkaértékelési rendszere minden dolgozó számára ösztönzően hat. Kompetencia alapú képzéseik révén pedig hosszú távú fejlődési lehetőséget biztosítanak, melynek során akár külföldi munkavégzésre is lehetőség adódhat.

Az Audi után a Mol, a Nestlé, a L’Oreal és a Mercedes az, ahol a pályakezdő diplomások optimálisnak ítélik a feltételeket az első tapasztalatok megszerzéséhez. Ezen vállalatok ugyanis döntően nagy hangsúlyt fektetnek a magas színvonalú utánpótlásképzésre, ezen kívül pedig a kialakított bérezési struktúra is kellően magas szintű az adott szektorban lévő versenytársakéhoz képest.

Korrekt fizetés és stabilitás

A felmérés a pályakezdők munkahelykereséskor szem előtt tartott szempontjaira is irányult, így fény derült arra, hogy az utolsó évesek, valamint a már végzettek körében az adott cég piaci stabilitása, valamint a szakmai fejlődés lehetősége az egyik legfontosabb tényező az igényeknek megfelelő javadalmazás mellett.
A fentiek mellett a topcégek listájából kiderül az is, hogy a diplomás pályakezdők számára az adott márka, cég ismertsége vonzóbbá teheti a munkahelyeket. Vértesi Bálint, a Munkáltatói Márka Kutatás projektkoordinátora szerint ugyanis a pályakezdők által a legvonzóbb munkahelyeknek választott cégek azok, melyekkel nap, mint nap találkoznak. Az ismertség pedig jellemzően előfeltétele a vonzóságnak.

Évek óta az Audi a legjobb


A Figyelő, Hewitt és AIESCES közös kutatása tavaly készült első ízben, melyhez képest lényeges változások figyelhetők meg, bár akkor az összesített listán még 30 vállalat szerepelt. Míg korábban hipermarket és kereskedelmi láncok, valamint pénzintézetek is a topcégek közé kerültek, addig idén – talán a gazdasági változásoknak is köszönhetően – a populáris mivoltuk ellenére sem jelentettek perspektívát a frissdiplomások számára.
Az Audi azonban évek óta stabilan őrzi az első helyét, hiszen 2009-ben a hasonló, munkaerő-piaci szempontok alapján összeállított Legjobb Vállalat listáján is éllovasként tűnt fel a cég neve. A Mol Csoport a második, míg a Coca-Cola a negyedik helyet foglalta el az OTP csoport után.

A munkahelykeresés során a fiatal munkakeresők számára a leglényegesebb tényező a vonzó fizetés volt (61 százalékuk jelölte meg első helyen), majd csak ezután következett a munkahely stabilitása, a csapatmunka és a cégen belüli fejlődés lehetősége. Ezzel szemben az idei felmérés szerint még jobban előtérbe kerül a szakmai fejlődés, valamint a csapatmunka.
Az eredmények által sugallt trend szerint a pályakezdők egyre inkább a stabil, hosszú távú karrierlehetőséget biztosító jövőben kezdenek gondolkozni, ahelyett, hogy csak a minél nagyobb fizetés motiválná őket.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!