2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon még korai a tablet PC-ék forradalmáról beszélni, de a kereslet élénkülése már érzékelhető, 2010-ben közel 420 ezer hordozható számítógépet adtak el, amiből megközelítőleg 50 százalékot tesznek ki az ultra hordozható netbookok - derül ki a GKIeNET és T-Mobile közös felméréséből.

A közlemény szerint noha a tabletek kezelése és megjelenése is sokkal közelebb áll az átlag felhasználók igényeihez, a magyar piacon még csak a korai befogadók körében népszerűek ezek az eszközök. A tabletek terjedésének ugyanakkor kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten tablet-internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is.

A közlemény szerint a tabletek elterjedésére a választ részben egy amerikai felmérés adta meg, amely szerint egy átlagfelhasználó egész napját vizsgálva mindössze 25 százaléknyi időt tölt tartalomkészítéssel, a nap maradék részében csupán tartalmat fogyaszt, böngészik, videót vagy filmet néz, e-bookot olvas, játszik. Ezekre a tevékenységekre viszont kevés kényelmesebb megoldás létezik, mint a tablet.

A felmérés szerint az idén várhatóan nagyságrendileg annyi tabletet értékesítenek szerte a világban, mint az utóbbi évek mobil-pc piacát fenekestül felforgató netbookot, ezért míg 2010 a piacra lépés miatt marad emlékezetes, addig idén várhatóan tömegtermékké válnak a magyar piacon is a tabletek.

A GKIeNET és a T-Mobile jelentése idézi az amerikai piackutató, az IDC felmérését, amely szerint az elmúlt évben az újdonságokra fogékony vásárlók közül 17 millióan döntöttek a tablet vásárlása mellett. A növekedés dinamikus: míg tavaly az első negyedévben 2 millió darabot adtak el ezekből a készülékekből, addig a negyedik negyedévre számuk már átlépte a 10 milliót. Mára az is eldöntöttnek látszik, hogy a netbook piac nem szűnik meg, csak némiképp átpozícionálódik, és megmarad a laptopok alsó kategóriás képviselőjeként - állatja a jelentés.

A jelentés idéz egy 2010-es felmérést, amit a Retrevo Amerika, a legnagyobb szórakoztató elektronikai termékeket tesztelő és forgalmazó hálózat készített vásárlói között: ez kimutatta, hogy 1.000 vásárlóból 780 a tablet mellett dönt a netbookkal szemben.

Az idén a becslések szerint 50 millió tablet találhat gazdára a világban, de 2012-re a tablet piac már meghaladhatja az alsó kategóriás 11-12 colos netbook-ok értékesítési volumenét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!