2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar és az európai piac lehetne az új felvevő piac az autóbuszgyártó NABI Kft. számára, amely jelenleg amerikai városoknak szállít tömegközlekedési eszközöket - mondta el Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója Budapesten csütörtökön azon az ünnepségen, amelyen amerikai útjára indították a hétezredik autóbuszt.

A "jubileumi" buszt a Florida állambeli Gold Coast városába szállítják. Jelenleg a NABI azért az amerikai piacra gyárt, mert ott megfizetik azt a minőséget, amit a magyar cég tud. A menedzsment viszont felkészült arra, hogy a magyar és európai igényeknek megfelelő karosszériákat tervezzen és gyártson autóbuszhoz, vagy akár trolibuszhoz és villamoshoz - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére.

Az acélvázas autóbusz karosszériák mellett a NABI CompoBus-okat is gyárt a kaposvári gyárában. Ezek döntően műanyagvázú járművek, amelyeknek az üzemeltetése jóval olcsóbb az acélvázasnál. Az amerikai nagyváros, Los Angeles 2008-ban adott megrendelést 260 jármű gyártására, és tovább 740-re kért opciót, amiből 200-at már lehívtak. A szerződött megrendelés így több mint 400, aminek a szállítását 2010 végéig kell befejezni. Acélvázas autóbuszra kevesebb megrendelése van a NABI-nak - ismerte el az ügyvezető igazgató. Hozzátette: az amerikai kormány a gazdasági válság hatására a közösségi közlekedést támogatja, ami kedvezőbb lehetőségeket jelent a NABI számára is.

A 450 dolgozót foglalkoztató NABI Kft. az amerikai annistoni (Alabama állam) székhelyű NABI Inc. költségközpontjaként működik, ami azt jelenti, hogy az elvárás elsősorban a költséghatékonyság. A megtett intézkedések eredményeként 2006 - az új közvetett tulajdonos, a Cerberus Capital megjelenése óta - 25 százalékkal csökkentek a működési költségek.

A dollár-forint árfolyam változása jelentősen befolyásolja a költségeket - mondta Baranyai Ferenc -, de a fedezeti ügyletekkel ezt sikeresen kezeli a menedzsment. Az éves árbevétel 8 milliárd forint körül van, az adózott nyereség pedig az utóbbi években 600-900 millió forint között mozgott. Tavaly viszont jelentősen visszaesett a profit a kaposvári gyár újraindítása miatt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!