4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A márkahűség és a célzott, nem ellenállást kiváltó üzenetek miatt éri majd meg cégeknek is regisztrálni az új, fizetős iWiW-szolgáltatásra, az úgynevezett "közösségek" menüpontba. Nyugaton a közösségi oldalakon történő reklámozásnak és márkaépítésnek már kialakultak a sajátos formái, az ottani tapasztalatok alapján érdemes itthon is hasonló kezdeményezésekbe fogni. A legnagyobb magyar közösségépítő internetes oldal most lépett.

Mindenki fenn van? (Mfor-montázs)

Régóta várt bejelentéssel álltak elő az iWiW vezetői: megújul az oldal, a tesztidőszak után lehetővé válik cégek, és más, nem bevételszerzési céllal működő klubok, vagy akár baráti társaságok regisztrációja is a hálózatban. Egészen a közelmúltig ugyanis elvileg tilos volt létező személyeken kívül bárkit is bevinni a rendszerbe.

A hálózatban persze ennek ellenére rengeteg kisebb-nagyobb cég regisztrálta magát, volt amelyik kifejezetten sok ismerősre tett szert, de a felhasználók egy részét idegesítette, hogy naponta kell elutasítania a különböző klubok, szervezetek, vállalatok ismerkedő ajánlatait. Az iWiW nyáron ideiglenesen kivételt is tett egy esetben, amikor Coke-Club néven egy olyan rendezvénynek nyitott adatlapot, amelyet az üditőitalgyártó cég támogatott.

A "fekete" regisztrációk korának azonban vége: az intézményi, tehát Kft-k, Rt-k, Bt-k, egyesületek és alapítványok regisztrációja a tesztidőszak után, várhatóan még az idei évben ötezerezer forintos regisztrációs díj ellenében lehetséges lesz. Innentől kezdve csak azoknak kell fizetniük – bejelölésenként és havonta harminc forintot - akik nyíltan profitorientált tevékenységekre, tehát például akciós áruk reklámozására használják a saját céges adatlapjukat. A civil szervezeteknek nem kell fizetniük bejelölésenkért, sőt, az egyszerű iWiW-felhasználók saját klubjainak - mint például a már létező "Negyvenen túliak társaságának" - még az egyszeri belépési díjat sem kell kifizetnie.

Jobban odafigyelünk majd azokra, akik meg akarják kerülni a szabályokat- válaszolta az Mfor.hu kérdésére Szabó Márton az iWiW Kft. ügyvezető igazgatója. Állítása szerint szigorúbban veszik, hogy a magánszemélyként bejelentkező, de a rendszerben ügynöki tevékenységet folytató felhasználókat is kiszűrjék. Arra is oda fognak figyelni, hogy a kisebb cégek se regisztrálhassanak ingyenesen, klubként - tette hozzá. "A cél ugyanakkor nem az, hogy egy használhatatlan, a baráti társaságokat is elriasztó rendszert hozzunk létre, így csak indokolt esetben lépünk fel azok ellen, akik az új rendszert ki akarják játszani" - fejtette ki Szabó Márton.

Az iWiW mostani újítása már régóta esedékes volt. A konkurensek közül a MyVIP már régóta nyújt olyan lehetőséget a felhasználóknak, hogy klubokat hozzanak létre, emelt díjas sms-sel. Abban a rendszerben céges klubok is működtek, különböző reklámkampányokhoz kapcsolódóan.

A nyugati példák is azt mutatják, hogy a céges regisztrációk csak akkor váltanak ki ellenérzést a közösségépítő oldalak felhasználóiból, ha azok koncepciótlanok és erőltetettek. A céges megjelenésre pedig felhasználói oldalról is van igény a közösségépítő szájtokon. Egy idei amerikai felmérés olyan eredményre jutott, hogy a Myspace- vagy Facebook-felhasználók nem idegenkednek a népszerű márkák bejelölésétől.

"A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait" - elemezte korábban lapunknak egy idén publikált kutatás végeredményét Novák Péter a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.

Szabó Márton most azt mondta, hogy ők is hasonló okok miatt döntöttek a céges közösségek létrehozásának engedélyezése mellett. "A cégek egy nyitott célcsoportot kapnak üzeneteik célbajuttatásához, hiszen a felhasználók maguk kereshetik meg a nekik tetsző márkák adatlapjait" - fejtette ki az ügyvezető igazgató. Hozzátette ugyanakkor, hogy a cégektől várhatóan másfajta reklámstratégiát kíván majd meg az új lehetőség használata. Szerinte sokkal közvetlenebb, sokkal interaktívabb csatornára kell felkészülnie a cégeknek, amelynek hatékonysága nagyban függ majd attól, hogy mennyire élnek a lehetőségekkel a regisztráló vállalkozások.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!