2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem vesznek részt a tervezett december 18-i - jövő csütörtöki - BKV-sztrájkban a metró és a HÉV dolgozói, mert a januári bértárgyalásra tartogatják erejüket - közölte az MTI-vel Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke pénteken.

Az elnök elmondta: azért nem vesznek részt a jövő csütörtökre időzített BKV-sztrájkban, mert azt korainak találják; januárban kezdődik majd a bértárgyalás és még folytatódnak a vállalat átszervezésével, a cég finanszírozásának megoldásával foglalkozó egyeztetések. A metró és a HÉV dolgozói, sőt a troli- és a villamoságazatban dolgozók zöme is úgy gondolja, hogy jövő év elejére kell tartalékolni a nyomásgyakorlás eszközeit - tette hozzá Gulyás Attila.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője pénteken úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég vezetőségével folytatott eddigi tárgyalások nem vezettek eredményre. A finanszírozás kérdésében eddig semmilyen garanciát nem kaptak, de az egyeztetések folytatódnak.

A sztrájkolni készülő - főleg a buszágazat dolgozóit képviselő - szakszervezetek jövő hétfőig adtak haladékot a cég vezetőinek, hogy megoldást találjon a BKV nehéz gazdasági helyzetére. Ha kell, hétvégén is tárgyalnak a felek - tette hozzá Nemes Gábor.

A szóvivő hangsúlyozta: harmincmilliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.

A sztrájkot jelentő szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működésének feltételeit, a főváros pedig vállalja át a BKV nyolcvanmilliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.

A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működésének finanszírozásához.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!